Loterus Posted August 3, 2004 Share Posted August 3, 2004 på en B234F med Bosch/Jetronic elsystem.. tror nämligen att jag har klipt av kablarna som ska gå till ventilen och jag har ingen aning om vilka det kan vara.. Kollade på vår 740 men där styrs det tydligen inte med hjälp av ström utan det går någon liten vakumslang till ventilen men min motor är ju en 16 ventilare så det ser helt annorlunda ut och styrs med ström.. letade i schemat i reparationsboken men hittade inget där heller.. bild på purge-ventilen: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted August 3, 2004 Share Posted August 3, 2004 koppla en strömbrytare som går in när du släpper gasen ev. paralellkoppla med en strömbrytare för manuell styrning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loterus Posted August 4, 2004 Author Share Posted August 4, 2004 heh smart men jag fick hjälp från ett volvo forum om vart sladdarna ska.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts