Micke g Posted January 18, 2014 Share Posted January 18, 2014 Varför blir inte denna westfield såld,Westfield SEiW (Super seven) -07 139 000:- Jag vet att det är vinter nu. Är priset för högt eller ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henke_HJCC Posted January 18, 2014 Share Posted January 18, 2014 Januari och februari månad är alltid årets fattigaste månad ... Kan bero på de? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted January 18, 2014 Share Posted January 18, 2014 Den har annonserats flera gånger och var till salu redan i början på hösten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter M Posted January 18, 2014 Share Posted January 18, 2014 Inte alls konstigt. Jag testade att annonsera min förra Westfield på hösten. Hände absolut ingenting. Satte ut en ny annons i April och hade sålt den efter vecka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micke g Posted January 19, 2014 Author Share Posted January 19, 2014 Inte alls konstigt. Jag testade att annonsera min förra Westfield på hösten. Hände absolut ingenting. Satte ut en ny annons i April och hade sålt den efter vecka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micke g Posted January 19, 2014 Author Share Posted January 19, 2014 Då kanske priset är i nivå med vad den är värd då ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted January 19, 2014 Share Posted January 19, 2014 Inte alls konstigt. Jag testade att annonsera min förra Westfield på hösten. Hände absolut ingenting. Satte ut en ny annons i April och hade sålt den efter vecka. Jo det kan ju vara en anledning. Men det förklarar inte riktigt varför den blivit kvar när flera andra sjuor bytt ägare under samma tid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted January 19, 2014 Share Posted January 19, 2014 Det är ju mycke som spelar in. En 7a är ju ganska unik så de som köpte de andra kanske inte ville ha just en sådan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kinn Posted January 19, 2014 Share Posted January 19, 2014 Stod i begrepp att köpa den men hittade en Indy som var mycket billigare. Annars hade den vart väck nu :) Superfräsch. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted January 20, 2014 Share Posted January 20, 2014 Stod i begrepp att köpa den men hittade en Indy som var mycket billigare. Annars hade den vart väck nu :)/> Superfräsch. En svart från Malmötrakten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micke g Posted January 20, 2014 Author Share Posted January 20, 2014 Stod i begrepp att köpa den men hittade en Indy som var mycket billigare. Annars hade den vart väck nu :)/> Superfräsch. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micke g Posted January 20, 2014 Author Share Posted January 20, 2014 (edited) Var du och tittade på den,han du isåfall provköra den? Vad fick du för känsla för bilen,och verkar den vara prisvärd. Finns det någon som kör/bygger seven i Västerås. Edited January 20, 2014 by Micke g Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted January 20, 2014 Share Posted January 20, 2014 ---- Finns det någon som kör/bygger seven i Västerås. --- I Arboga finns bilar som byggs. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted January 23, 2014 Share Posted January 23, 2014 Jag vet 2 i Västerås. Den kan ju också vara lite för standard för att vara prisvärd för dem som sett flera som är lite mer extrema. /Fredrik Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noshest Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 Hej, provkörde Uppsala bilen, jättefin, snöade in på fw karossen, därför stod jag över den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted March 19, 2014 Share Posted March 19, 2014 Ute igen: http://www.blocket.se/uppsala/Westfield_SEiW__Super_seven__52730784.htm?aw=1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AD7 Posted March 19, 2014 Share Posted March 19, 2014 Den kan ju också vara lite för standard för att vara prisvärd för dem som sett flera som är lite mer extrema. Riktigt fin bil men jag håller med där. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micke g Posted March 20, 2014 Author Share Posted March 20, 2014 Är det någon på forumet som skruvat på turbo på zetec motorer,är det mycket jobb,och blir det till att skruva av vid varje besiktning ? Behöver det mappas om,och isåfall var gör man det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted March 20, 2014 Share Posted March 20, 2014 (edited) Ja det var ju en bitvis komplex fråga. Jag tar de bitarna jag kan och hoppas på att andra fyller i: ...är det mycket jobb... Det beror helt och hållet på hur du vill att det skall bli. Skall det vedbotrimmas så byter du grenröret, sätter dit turbon och drar ett nytt inloppsrör. Inget svårt men man får en förfiningsgrad ungefär som turboinstallationerna från mitten på sjuttio-talet. Skall det bli något annat än vedbotrimmning så har du mycket att göra... ...och blir det till att skruva av vid varje besiktning?... Ja, att turbo konvertera är att modifiera motorn på ett sätt så att den inte har samma ursprung längre. För att du skall komma ifrån en reg-besiktning behöver du hitta en VÄLDIGT "förlåtande" besiktningsstation.Behöver det mappas om,och isåfall var gör man det.Återigen samma fråga: vedbotrimmat eller inte?Du får ursäkta att jag inte kommer med mer "svart/vita" svar. Men det här är det som skiljer bilarna åt. Vissa bilar har fruktansvärt avancerade system i sig medans andra går mer på vedbotrim, kort sagt det är upp till ägaren att lägga ribban. Edited March 20, 2014 by Pac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts