Roggan Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 Letar efter någon bra bild på en förare i profil. Jag tänker rita in en på ritningen för att få till stolsplacering, ratt och pedaler. Gärna med mått eller skala. Skickat från min LT26i via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 Letar efter någon bra bild på en förare i profil. Jag tänker rita in en på ritningen för att få till stolsplacering, ratt och pedaler. Gärna med mått eller skala. Skickat från min LT26i via Tapatalk Enblid från någon bok,vilken kommer jag inte ihåg kenneth Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 Det var en extremt liggande körställning. Jag vill påstå att huvudelen av våra bilar har ungefär samma ryggstödslutning som lutningen är på ramrören som avgränsar cockpit mot utrymmet för bakaxeln. Avsikten med den vinkel är att stolen skall följa ungefär. Det finns säkert bilar med lite annan vinkel men inga större gradskillnader. Kolla i lite olika byggtrådar eller andra trådar med bild på stolar i bilen så ser du ungefär hur det ser ut. Vinkeln går lätt att räkna ut om du tex går in på McSorleys hemsida och kolla på tex en bokram. Där finns alla mått så du kan med trigonometri få fram vinkeln, har du tur är den redan utskriven på någon av ritningssidorna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts