daromer Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 Vilken längd på dämpare har ni använt? Vet att jag borde mäta min egen men då jag försöker få ner tiden för att få den på backen och har lite halvtajt schema så :) Jag kör med 442E ram. 140 spindlar och bakaxeln blir en volvo 1031 axel. 12" runt om? /D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 Välj så du kan ha minst 50 bump och 50 drop. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 Välj så du kan ha minst 50 bump och 50 drop. Det optimala är väl 40 dump och 60 drop kenneth Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted November 22, 2013 Author Share Posted November 22, 2013 Kommer ligga runt 50/50 som det ser ut. Men problemet är att mäta tot längden. Står mellan 13/9" och 12/8". Hade önskat att spindlarna och bakaxeln hade kommit nu men verkar bli nästa vecka tidigast. Så lite efter i min plan :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nallemannen Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 Jag har fyra Gaz om du vill köpa. Jag har använt dom en sommar, bytte pga. att dom va för korta för mig. Tror att dom är 12" långa. Är det intressant så kan du väll Pma mig! Med vänlig hälsning. Björn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted November 23, 2013 Author Share Posted November 23, 2013 Hej Har räknat lite och det beställdes 14" dämpare runtom. Om det nu mot förmodan blir galet långt så hör jag av mig. Vet om ca 1 vecka skulle jag tro :) Har mätt lite fram och tillbaks samt pratat med Rickard på forumet och det verkar få plats. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts