daromer Posted November 20, 2013 Posted November 20, 2013 Hur har ni gjort för att plocka ut kabelhärvan? Vilka kablar kan jag skala bort och inte? Sitter just nu med en hel liggandes inne i bilen men att komma åt och trasla ut varenda kontakt som kommer från databoxen kommer ta tid så om någon har tips :) Quote
cealm Posted November 20, 2013 Posted November 20, 2013 F.A.Q - tråden Länk. Scrolla ner till "Lyfta ur motor" rubriken. Där finns lite info kring vad som skall tas för komponenter dvs indirekt vilka kablar som skall med. Men det är långt ifrån hela svaret på din fråga. Quote
daromer Posted November 20, 2013 Author Posted November 20, 2013 Jo kollade på den men det är dock bara för urlyftningen och inte helt vad som behövs i kabelhärvan. Quote
daromer Posted November 20, 2013 Author Posted November 20, 2013 Eller för den delen om någon sitter på ett elschema? Hittar bara över larmen och liknande på nätet :( Quote
Rikard Larsson Posted November 20, 2013 Posted November 20, 2013 Utgå från ECU:n och jobba dig fram till alla kontakter som ska lossas. Tror inte du behöver klippa något. Här är elschema över motorelektroniken https://www.dropbox.com/s/v2dwlodrx51scn0/2-3-l-turbo-engine-performance1.pdf https://www.dropbox.com/s/mek2gzn7zkqg62y/2-3-l-turbo-engine-performance2.pdf Allt annat också https://www.dropbox.com/s/o3r4fk1dmprj8kl/1996_Saab_9000_CS.pdf Quote
daromer Posted November 20, 2013 Author Posted November 20, 2013 Tackar. Ja det är många sladdar på härvan. Suttit ett par timmar idag innuti bilen och försökte bena ut de som kommer från den kontakten :) Blir lättare med elschemat också. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.