Jump to content

Stolar


Recommended Posts

har någon funnit en bra donator att ta stolar ifrån?

har ca 43cm till stolar och det kanske är omöjligt att hitta men det kanske finns några som är lätta att yxa till passande mått?

Link to comment
Share on other sites

har någon funnit en bra donator att ta stolar ifrån?

har ca 43cm till stolar och det kanske är omöjligt att hitta men det kanske finns några som är lätta att yxa till passande mått?

Skenorna på Porsche 924 är 46 cm om jag inte minns fel, så de kanske kan byggas om lite för att platsa... och lätta är de! (köpte en sådan idag), kan mäta den lite nogrannare, för 46 cm är bara nått jag plockat ur minnet

Annars har du ju Cobra Roadster 7 säten, 45 cm breda, men med massa flex, så de går att böja lite... fast de kostar ju lite mer...

Link to comment
Share on other sites

Jag har plockat ur baksätena ur en volvo 480, och modifierat lite. Har tyvärr inte några bilder, men jag tyckte själv att det blev rätt bra. 480 har ju två läsa stolar bak, och jag tror dom klarar sig på bredden också. Tyvärr finns det inte någon nackkudde, men jag skall bygga något på bågen.

Link to comment
Share on other sites

har någon funnit en bra donator att ta stolar ifrån?

har ca 43cm till stolar och det kanske är omöjligt att hitta men det kanske finns några som är lätta att yxa till passande mått?

Annars har du ju Cobra Roadster 7 säten, 45 cm breda, men med massa flex, så de går att böja lite... fast de kostar ju lite mer...

Jag har roadster 7 stolarna och i mitt bredare chassi så är det god marginal över på varje sida i sittbrunnen.

Enligt de uppgifter jag fick när jag beställde dom så skulle det vara precis att de fick plats men det var bullshit för de måtten stämde dåligt......... :whip:

Link to comment
Share on other sites

var till skroten idag fick tag i 2st hela fina vet inte vad det var för bil jag va och ryckte i men det var orginalstolar och såg öite racingaktiga ut och så stog det 4wd i ryggen på dom :)

bredden stämmer nog inte alls men det fanns inte så mycket annat heller

Link to comment
Share on other sites

var till skroten idag fick tag i 2st hela fina vet inte vad det var för bil jag va och ryckte i men det var orginalstolar och såg öite racingaktiga ut och så stog det 4wd i ryggen på dom :)

bredden stämmer nog inte alls men det fanns inte så mycket annat heller

Jag och Micke har vart på skroten nästan hela veckan :)

Dessa fynd har man gjort

BMW sportstolar (i väldigt bra skick) 200kr/st 48 cm breda (Micke kör breddat chassie)

Porsche 924 Stol - 100 kr (Halvläder), ska jag bygga om till datorstol då den inte går ner i min bil (48 cm breda är skenorna)

Volvo 140 spindlar och nav: 100 kr/sida.

BMW hastighetsmätare/varvräknare/soppamätare etc. hela panelen 300 kr :D

Finns massor av säten att plocka där, speciellt om man har breddat chassiet lite, då är ju BMW perfekta! Micke satte dock sina BMW säten i sin 740 istället :icon_blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...