Jump to content

T-King på KVD


Recommended Posts

En T-King årmodll 2013 med på KVD med 5 mil på mätaren. Jag har varit med en bit upp (4:e plats). Får se om jag stannar där eller följer med en stund till. Ett snabbt sätt att bli med elbil om jag fortsätter. El-Anglian i verkstaden som skall få nya bromsar runt om innan eldrivlinan slutgiltigt monteras är ett långsammare sätt att bli med elbil.

T-Kingelbil_zps538364d0.jpg

Link to comment
Share on other sites

Lycka till!

Jag skulle inte bli förvånad om min nästa bruksbil blir en elbil. Möjligen om priserna tills dess (det är ett antal år kvar tills jag tänkt byta) inte gått ned tillräckligt så blir det något junk emellan. Jag gillar egenskaperna man får av en elbil och en bruksbil är för mig enbart något som tar mig från A till B (kortpendlar dessutom). Batteritekniken är ju också lite av ett frågetecken än så länge men med tanke på att många biltillverkare snart går ut på en relativt bred front så hoppas jag på en snabb utveckling.

Link to comment
Share on other sites

Hmm har du kollat vad detta egentligen är ? Jag blir direkt skeptisk när de kallar det bil. Normalt är det ett lätt helvete att typa en bil för europa. Det är inte en upptrimmad moped bil som går under fyrhjulings lagar (mao inga krav på någon säkerhet eller bil liknande standard)

Men du har nog googlat :-) fyllgärna på och upplys oss

Link to comment
Share on other sites

LUPUS: Jo, det är nog en "uppskrämd och kapslad 4-hjuling". Jag har kollat på dessa tidigare och "normalpris" = 119kkr med lite mer utrustning så är det 139kkr.

I budgivningen så är det helt riskfritt upp till 50kkr, därför var jag med på 20kkr, 40kkr och 47kkr, det var mer för att lite snabbt få fram intresseet från övriga. Ny är det 55kkr förvånansvärt längre och hoppen upp var inte autobud så jag skall se den 15 okt på kvällen vad den står i.

Jag har ju min "krocksäkra" Angliga av samma goda årsmodell som jag själv är från och rimligen borde den vara aktivitet nr 1 i elbilsprojekten.

Fast samtidigt en liten vit bil-wannabe för rätt peng.......

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...