Jump to content

Skylttid ?


BerraCvh

Recommended Posts

Jag var och besiktigade min bil torsdagen den 8 juli i gävle, när det var klart ringde jag mitt försäkringsbolag och fick en trafikförsäkring.

Måndagen den 12 Juli kom registreingsbeviset med en kod som behövs för att ställa på fordonet. Du går in på vägverkets hemsida och ställer på bilen när det är gjort får du ett mail som tillåter dig att nyttja bilen en månad tills dess att du hunnit betalat skatten.

Måndag eftermiddag klev jag in på Solna polisstation och bad om ett par tillfälliga skyltar men de ville inte lämna ut de till nyreggade bilar utan tyckte att jag skulle vänta( stor portion skit till polismästare :busted_cop Mats Karlsson). jag åkte i stället till Kungsholmenspolis station där de tyckte det var självklart att jag skulle få köra bilen och gav mig ett par skyltar.

Tisdag 13 Juli kom mina riktiga skyltar.

Onsdag 14 Juli kom skattemärket.

Så om man räknar med 5 arbetsdagar för att få allt klart.

Lycka till :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

bossen: fram bör gå utan problem (har liten fram till min), men bak lär nog bli svårare...

dels för att det finns gott om plats, dels för att dom inte är så pigga på små skyltar bak....

Link to comment
Share on other sites

Jag vet inte hur det brukar gå till, men efter att jag hade reg-besiktat bilen så kom först ett preliminärt (prel. eftersom jag inte hade gjort bullerprovet) reg-bevis och dagen efter kom skyltarna, de små!

Vet inte om besiktningskillen hade något finger med i spelet och skrev in små skyltar någonstans, men jag behövde inte göra någonting, inte ens beställa skyltarna!

Kanske hade tur och fick en bra besiktningsman. "once in a lifetime..."

Link to comment
Share on other sites

Tjena jag besiktigade på en torsdag dom på bil provningen knappade in bilen på tisdag,då for jag till folksam och trafik försäkrade ringde sedan till vägvärket och tjatade lite och fick ställa på bilen utan regbevis,sen var det bara att gasa :wohow:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...