Martin Posted August 10, 2013 Share Posted August 10, 2013 Nya skivor är ju infettade. Vad gör man lämpligast rent dem med? T-Sprit? Börjar de ytrosta tvärt efter denna behandling? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeerO Posted August 10, 2013 Share Posted August 10, 2013 Hej Använd CRC Break Cleaner. Fins på spray burk eller som bulk om 5 liter. Detta är något som varje garage ägare bör ha i sin samling av kemiska produkter. Ersätter 5:56 som fukt utdriver. Jula och Ullared har rimligt pris. Biltema har broms rengörare men jag upplever att det blir en oljig hinna när man använder den. Troligen av att dom använder typ av gasol som drivgas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndersK Posted August 10, 2013 Share Posted August 10, 2013 Jag har alltid en 5-liters dunk Aceton stående. Tvättar nästan allt med det, fungerar bra på bromsar också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Posted August 10, 2013 Author Share Posted August 10, 2013 Kan man ju köra med hängslen och svångrem och använda båda :) Har letat ursäkt att köpa "brake cleaner" och aceton har jag hemma. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted August 10, 2013 Share Posted August 10, 2013 Biltema har ju brake cleaner som funkar för diverse (bra att ha hemma) och likaså aceton som också finns på biltema....bara att köpa och tvätta tills det är torrt och strävt ;) ....tror lite bensin kan lösa det också...fast ja föredrar aceton el liknande Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts