Jump to content

Var hitta plåt i göteborgsområdet i semestertider?


Martin

Recommended Posts

Någon som vet var jag kan hitta lite 5mm (eller 6mm) plåt i Göteborg med närområde så här i semestertider? De två mek-verkstäder jag nyttjat tidigare har semesterstängt så jag misstänker att det gäller de flesta. Ingen jättekris om jag måste vänta tills efter semestrar men har ångan uppe just nu :)

Link to comment
Share on other sites

--- 5mm (eller 6mm) ---- Vaaa, svårt att hitta? Den dimensionen har väl alla som standard i garaget.

Stora bitar? Har du inte någon Stena-skrot i närheten eller sök på skrot i allmänhet så kanske du hittar. Eller smidesverkstad. Är det inte allt för stora bitar kan du såga ut från fyrkantbalk tex 200x200x5 balkar. Borde inte vara svårt alls att hitta. Är det däremot golv eller kardantunnel som skall kläs då kanske det kan bli lite svårare i semestertider.

På Google eller Eniro eller Hitta eller någon annan bra sajt så har du nog problemet löst innan dagen är slut.

Link to comment
Share on other sites

Det är inte en stor bit plåt jag behöver. Typ stort som ett A4-ark. Mitt problem är att det är semesterstängt. Säkerligen kan jag hitta någon som är öppen om jag börjar från A i telefonkatalogen men hoppades att någon redan visste en firma som inte hade semesterstängt. Väntar hellre ett par veckor än att göra en sådan telefonmanöver. Av de fyra firmor jag har erfarenhet av har alla stängt.

Link to comment
Share on other sites

Det löste sig. När jag kom hem visade det sig att min far har kört runt halva stan och lyckats hitta ett ställe som inte hade semester. Tur man har fäder som har för lite att göra...

Link to comment
Share on other sites

---- har du nog problemet löst innan dagen är slut ----

Som sagt innan dagen var slut hade du det du behövde......

Kom ihåg att alltid ha ett lager 5mm hemma det är en mycket gångbar dimension.....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...