Jump to content

Försäkring på Locost


Recommended Posts

Guest Guest

Har precis fått min bil reggad och klar, hur glad som helst :wohow: ända tills att jag ringde mitt försäkringsbolag Folksam de vill inte försäkra bilen :icon_angry:

Länsförsäkringar har gett mig en Trafikförsäkring, för att få helfärsökra den där måste jag flytta över min hemförsäkring dit :icon_angry:

Hur gör ni? :blink:

Kom gärna med några bra tipps :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jag hade samma problem förra sommaren med min hotrod det var också folksam men efter lite tjat fick jag hel försäkra den,problemet var att dom inte viste vilket bil märke dom skulle försäkra den som.Jag besiktade min 7a i torsdags men har ej fått plåtar än.

Link to comment
Share on other sites

Guest Guest

Jag fick papperna idag och for till folksam i umeå,det gick att försäkra utan problem men jag fick bara trafik försäkring nu men det var bara att komma och visa upp bilen om jag ville ha hel försäkring.Så du måste ha pratat med fel person.

Link to comment
Share on other sites

Jag har Länsförsäkringar (Göteborgskontoret) och har inte Hemförsäkring där..

Dock har jag övriga bilförsäkringar där så det var kanske därför dom ej krävde det !?!?

Ringer ni Göteborgskontoret så skall ni snacka med en kille som heter Tobias som har hand om Entusiastförsökringarna. Han är garanterat bra att ha å göra med då han och hans far bygger på en sjua själv... :D :thumbup:

Jag fick givet komma förbi och visa upp den innan jag fick försäkringen godkänd...

Link to comment
Share on other sites

Har min vagn helförsäkrad i LF, "entusiastförsäkring". Tror det är samma som gamla Wasa/Bilsport eftersom LF köpte upp Wasa......

Inga problem alls, har inte behövt visa upp bilen. Bara några bilder tagna i garaget. :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

I går var jag och besiktigade bilen hos Trygg Hansa, de hade naturligtvis aldrig försäkrat en bil av denna typ men killarna på besiktningsstationen var possitivt inställda och helen som tog beslutet var också rätt vettig.

Jag vet inte hur bra pris jag fick men vilkoren är lika som jag har på min vanliga bil, slipper larm imobilizer(hur det nu stavas), kan köra bilen till jobbet och behöver inte ha den i garage.

3800kr i helförsäkring per halvår kandes som ett vettigt pris :blink:

Link to comment
Share on other sites

3800kr i helförsäkring per halvår kandes som ett vettigt pris

Det får du nog fundera en stund till på. Jag ger 1300:- helförsäkring helår hos LF...... :)

Link to comment
Share on other sites

pacman: jepps, men då har du säkert en massa övriga krav som extern dödare, brandsläckare, max 500 mil/år m.m m.m som Daffe inte behöver bry sig... ;)

Link to comment
Share on other sites

Jo det är sant, men kraven känns inte speciellt tunga. 500 mil/år - då får man ligga i, åtminstone med tanke på hur sommarvädret är...... Åsså har man ju bilen försäkrad mot stöld, brand etc. även under vintern.

Link to comment
Share on other sites

Guest Guest

Jag tyckte inte det blev så dyrt, på vinter har jag bilen avställd och en så kallad garageförsäkring.

Det fina med den försäkringen är att jag inte har några begränsningar utan att den är försäkrad som en vanlig bil.

Jag har nu kört bilen hela veckan till och från jobbet vilket känns kul att kunna nyttja bilen lite mer.:ph34r:

Som tur är verkar det finnas en uppsjö av försäkringar som passar allas behov :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jag hade inga problem, ringde bara till TryggHansa och sa jag köpt en till bil.

Grabbaen undrade vad en 'lövö 7' var för nåt, sen var det bra.

Jag har tidigare haft Länsförsäkringar västernorrland, men efter ett inbrott i min dåvarande bil där jag inte fick ut ett öre för prylarna som stals, eller den skadegörelse som gjorts, så tänker jag inte ha något mer med Länsförsäkringar att göra.

Många tittar bara på priset på försäkringen, och blir missnöjda när dom behöver utnytja försäkringen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...