Jari Posted July 14, 2013 Share Posted July 14, 2013 Hjälper pappa hitta en ny topp till hans Ford Focus 2.0-01 som tidigare ägare lyckats med att kröka flera ventiler efter packningsbyte (troligtvis har väl insugskam hamnat en kugg fel). Alltså köper en Zetec 2.0 topp eller komplett motor (om den är billig). Helst inom rimligt avstånd från Trollhättan eller Mellerud, så att den kan hämtas. Har ni en liggandes eller kan tipsa om en, så PM:a eller ring 070-6488622. /Jari Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krolleg Posted July 14, 2013 Share Posted July 14, 2013 Det blir en blacktop då va? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted July 14, 2013 Author Share Posted July 14, 2013 Det blir en blacktop då va? Kan inget om Ford motorer, så jag vet inte vad toppen heter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nallemannen Posted July 15, 2013 Share Posted July 15, 2013 Om jag inte är helt ute och cycklar så tror jag det blev byte på våren 98 från silver till black! //Björn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krolleg Posted July 15, 2013 Share Posted July 15, 2013 Ja va inne på samma som björn. Du ser skillnad om det är en ventilkåpa av aluminium (silver) eller plast (black) :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted July 15, 2013 Author Share Posted July 15, 2013 Får be pappa öppna huven och kolla efter vad det är för färg på toppen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted August 3, 2013 Author Share Posted August 3, 2013 En ny topp är köpt och monterad. Så han behöver ingen topp längre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts