Karlskrona Posted June 28, 2013 Share Posted June 28, 2013 Tänkte köpa bränsle slang, men har blivit lite osäker på hur grov man behöver an6 eller an8. Vad har ni? Www.locost.bloggplatsen.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerhard Posted June 28, 2013 Share Posted June 28, 2013 AN6 räcker gott och väl. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter M Posted June 28, 2013 Share Posted June 28, 2013 Jag har 8 mm invändigt, så AN 6 är mer än tillräckligt (För en sugmotor). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karlskrona Posted June 28, 2013 Author Share Posted June 28, 2013 Har ni samma på returen? Www.locost.bloggplatsen.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter M Posted June 28, 2013 Share Posted June 28, 2013 Har ni samma på returen? Www.locost.bloggplatsen.se Ja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karlskrona Posted June 28, 2013 Author Share Posted June 28, 2013 Ok, tack :) Www.locost.bloggplatsen.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus 2074 Posted June 29, 2013 Share Posted June 29, 2013 Samma här, kör också med AN6 på båda ledningarna. Räcker till 500-600hk. :prop: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted July 1, 2013 Share Posted July 1, 2013 Köp inte Biltemas gummislang bara. torrspricker och luktar bensin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karlskrona Posted July 1, 2013 Author Share Posted July 1, 2013 Köp inte Biltemas gummislang bara. torrspricker och luktar bensin. Nej den ska jag inte ha :) Www.locost.bloggplatsen.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter M Posted July 1, 2013 Share Posted July 1, 2013 De flesta sorters gummislangar blir kass efter ett tag. Den första jag köpte, på Swedol, blev mjuk som skumgummi och luktade soppa redan efter en månad. (Fick nedslag på SFRO på grund av slangen.) Då jag inte planerat att investera i dyra stålomspunna slangar med riktiga kopplingar i första skedet fick jag åka till Amerikanska Bilimporten och köpa soppaslang. Den amerikanska sorten är tydligen bättre, för den är fortfarande OK efter närmare ett års användning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted July 1, 2013 Share Posted July 1, 2013 Biltemas åldras mkt snabbt. jag köpte dyrare på slangfirma utan dessa problem och originalslangar håller länge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antas Posted July 1, 2013 Share Posted July 1, 2013 Hmm... har känt att det luktar bränsle runt Rörhögen ibland. Snål som jag var( är!) köpte jag Biltemas stålomspunna slang. Blir nog till att kolla den i morgon! Antas Locostör. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter M Posted July 1, 2013 Share Posted July 1, 2013 Hmm... har känt att det luktar bränsle runt Rörhögen ibland. Snål som jag var( är!) köpte jag Biltemas stålomspunna slang. Blir nog till att kolla den i morgon! Antas Locostör. Ta tag och krama ordentligt runt slangen. Luktar näven starkt av soppa så är det ingen bra slang. Man kan ju ha roligare än att se sin kära bil brinna upp för att man snålade med dålig soppaslang. (Hemska tanke.) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antas Posted July 1, 2013 Share Posted July 1, 2013 Ska krama den kärvänligt i morgon. Undrar vad hustrun säger när jag meddelar att jag har kramat någon intensivt och ev luktar bensin? Hmmm.... jag tänker säga att det är årets lukt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted July 1, 2013 Share Posted July 1, 2013 Jag hade biltemas förr och det luktade bensin sedan första dagen. Sedan började de ganska snart torrspricka. Nu när jag köpt riktigt så luktar det ingenting. To.m. SFRO Wilson påpeöade att det luktade bensin om dem och kallade de att de värporerar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jol Posted July 1, 2013 Share Posted July 1, 2013 Kolla sidan 74 www.hydroscand.se/MediaBinaryLoader.axd?MediaArchive_FileID=3093d75e-478e-433c-9d36-e8c9362af632&FileName=1-4+Industrislang+web.pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts