Antas Posted March 15, 2013 Share Posted March 15, 2013 Till alla som måste bo söder om Dalälven vill jag informera om att våren är på väg i dessa utvecklade och centrala regioner. Se bara på bilden på Casa Eliasson/Bygdell i Luleå (kl 16:30 den 15 mars 2013). Antas Snart långkalsong av! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted March 15, 2013 Share Posted March 15, 2013 Minus 16 grader igår, här stannar långkallingarna på! / Björn i tropiskare zon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted March 15, 2013 Share Posted March 15, 2013 Minus 18,5 till minus 19,5 om mornarna i Assartorp. Inte kul. Jag ser att Volvo-perennerna börjat titta upp i gräsmattan. Har du fler perenna bilar planterade på tomten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antas Posted March 15, 2013 Author Share Posted March 15, 2013 Jag har inte upptäck några flera perenna fordon ännu, men jag vet att det kommer att planteras en Ford Sierra under påsken - var vet jag ännu inte. Har du något förslag där den skulle göra sej bäst? Antas Trädgårdsmästare Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted March 15, 2013 Share Posted March 15, 2013 Beroende på färgmatchning kanske bredvid Volvon. Skall den bort då är det "Brun tunna" = kompostering och / eller rötning. Ni kanske kör bussar mm på biogas? Då kan en Sierra göra nytta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted March 15, 2013 Share Posted March 15, 2013 En helt annan fråga Antas: Varför är det så lite snö på taken och så mycket snö runt huset. Det verkar gälla även för grannhuset i bakgrunden. Kör alla grannarna inkluderat dig med snöslungorna på taket för att fylla ut sina trädgårdar? Sista mars går "snökontrollanten" runt och mäter djupet. Fastighetsägaren med minst snö på taket och mest snö i trädgården vinner tävlingen, eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antas Posted March 15, 2013 Author Share Posted March 15, 2013 Grannen brukar skotta taket vilket är ett onödigt jobb. Själv brukar jag låta Herran få svettas med att ta bort snön från mitt tak. Iofs borde jag av juridiska skäl tillhandahålla hjälm för besökare. Egentligen borde jag även sätta upp skyltar "Fastigheten beträdes på egen risk, snöröjning sköts sporadiskt av Herran, klagomål framföres till Biskopen". Jag meddelar när sista snön lämnar gräsmattan. Antas Oreligiös utom när det gäller snöröjning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted March 15, 2013 Share Posted March 15, 2013 -20 i Björklinge denna härligt friska NOT fredagsmorgon! Jag tyar snart inte längre, emigration till varmare breddgrader låter mer och mer lockande. / Fredrik Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted March 15, 2013 Share Posted March 15, 2013 (edited) Antas, tycker du att det där är mycket snö? ;) P.S. :D Edited March 15, 2013 by Pac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antas Posted March 16, 2013 Author Share Posted March 16, 2013 (edited) Varför är takskottning en typisk "manlig" syssla? Överhänget på brotaket var oroväckande. Husets manlige inneboende, dvs jag, blir då kommenderad att utföra den riskfyllda åtgärden - avlägsnande av överhäng. Nåja, nu gick allt bra, jag följde inte med ner eller blev begravd under snömassorna. Trycket på brotaket är betydligt lättare efter min hjälteinsats (per egen definition). Nu får Herran fixa resten - något ska väl han göra också! Antas Fasadklättrare. Edited March 16, 2013 by Antas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter M Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 Här i Skåne är det teoretiskt möjligt att köra Sjua, men det är en massa salt i form av vitt damm på vägarna, så det går fetbort. Antas! Vi har också snö. Det ligger en liten hög i trädgården på cirka 30 cm i diameter. Den är minst 8 cm hög. :prop: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 Är det en perenn-bil som står snett bakom den perenna Volvon. Om det är en bil, på vilken tomt? Din ? Grannens? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antas Posted March 16, 2013 Author Share Posted March 16, 2013 Det är svågerns släpvagn som utgör perenna fordon på min lagfarna fastighet. Har inte informerat hustrun om att jag har ytterligare ett fordon på gång, Scorpio Cosworth 2,9 24v (osäkert om det är BoA eller BoB). Tänkte plocka bromsar ur den och lite annat godis. En tröst är att den ska dras till skroten efter slakt - undrar om hustrun accepterar det? Hur få plats på min slottsträdgård? Funderar på att stapla fordonen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antas Posted March 16, 2013 Author Share Posted March 16, 2013 Här i Skåne är det teoretiskt möjligt att köra Sjua, men det är en massa salt i form av vitt damm på vägarna, så det går fetbort. Antas! Vi har också snö. Det ligger en liten hög i trädgården på cirka 30 cm i diameter. Den är minst 8 cm hög. :prop:/> Stackars sydlänningar! Måste skotta med sked. Antas Medlidaren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 Jag har minsann också snö på taket! Och på tomten, och utanför tomten. 2013-03-16 17:46 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antas Posted March 16, 2013 Author Share Posted March 16, 2013 Jag har minsann också snö på taket! Och på tomten, och utanför tomten. 2013-03-16 17:46 Se mitt tidigare inlägg: "skottas med sked"! Ni har en enkel tillvaro söder om Dalälven. Vi har ljust dygnet runt på sommaren, på vintern lyser snön upp - se där vilka fördelar! Dessutom njuter vi av oträngsel - se där ytterligare fördelar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts