Karl-arne Posted February 26, 2013 Share Posted February 26, 2013 Har råkat ut för ett problem med en bil jag konverterar om från höger till vänsterstyrning. Det är vajerkoppling och armen sitter tyvärr på höger sida växellådan, vilket gör den befintliga vajern för kort, Någon som vet om något företag som kan förlänga alt. bygga en ny vajer, så jag slipper köpa en ny låda bara för det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted February 26, 2013 Share Posted February 26, 2013 Finns det någon handbromswire som kan funka? här är nåt för egentillverkning http://www.alemtek.com/products_se/ Det är kanske läge att bygga om till hydraulisk med en typ amazon cylinder på utsidan ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl-arne Posted February 26, 2013 Author Share Posted February 26, 2013 Tyvärr tror jag inte det funkar. Lite speciell vajer som måste bli säkert 1,5 mtr. Jag är inte ens säker var lådan kommer ifrån, ryktesvis en maseratilåda, men den är lite svår att se eftersom den sitter i bilen, Alternativet är kanske att lyfta ur hela paketet och se om det går att göra nytt hål i den inbyggda sprängkåpan och flytta armen , men som sagt 1 dag lyfta ur och i motorn och minst en dag för kopplingsarbetena känns inte så kul, så en längre vajer vore ett klart bättre alternativ. Skulle jag till äventyrs hitta en låda med "vänsterarm" måste jag säkert göra om växellådsfästena eftersom nubarande lådan är modifierad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted February 26, 2013 Share Posted February 26, 2013 Länken om tillverkning . kan den ge nåt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl-arne Posted February 26, 2013 Author Share Posted February 26, 2013 De verkar inte ha några höljen, men ska ta kontakt med dem i morgon. Tack för hjälpen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrik__82 Posted February 27, 2013 Share Posted February 27, 2013 Jag hade samma problem när jag bytade växellåda. Min lösning blev en bromswire till ett släp. Hittade infon om den på någon släptilverkares sida och handlades på mekonomen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl-arne Posted February 27, 2013 Author Share Posted February 27, 2013 Bra ide, kom även att tänka på att när jag hjälpte till att bygga om en Harley så hade den en väldigt lång och grov kopplingsvajer. Något av alternativen borde fungera. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts