Thomas Posted February 21, 2013 Share Posted February 21, 2013 http://www.blocket.se/lund/GSXR_1100_TURBO_280hk_45062889.htm?ca=22&w=3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSr Posted February 22, 2013 Share Posted February 22, 2013 Den skulle ju inte vara så tråkig i bilen! :prop: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted February 22, 2013 Share Posted February 22, 2013 Är inte dom där luft/olje kylda ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
otech Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 Yes, den är oljekyld. 93-98 är vattenkylda, dom går att få bättre livslängd på under en kaross. Går att få duktigt med pulver i båda typerna, men ej tänkta att sitta upprätt monterade samt vinklade 90g. Gillar att få oljan i sumpen under nedlägg/broms som i en mc. Finns inga torrsumpar att köpa, man får bygga själv om man har tid. Man får tänka till om man bafflar, blir en kompromiss. Hittar du en orörd Wp 93-98 tänd ett ljus. Håller dock bra mycket bättre än Blackbirden vid samma effektuttag som är väldigt skör. Men denna motorn är nog väldigt kul innan den trillar i bitar. :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted February 24, 2013 Share Posted February 24, 2013 (edited) Men denna motorn är nog väldigt kul innan den trillar i bitar De är den säkert :thumbsup:/> De gäller nog att hitta nån "lagom" nivå på effekt utaget på en överladdad mc motor i en bil. Finns ju en hel del turbo hojjar som funkar bra o håller ! men frågan är om dessa motorer kan överleva någorlunda länge i en bil där man kan plåga den betydligt hårdare ? Ner till korvmojjen går de nog bra,men på full mutter på en bana varv efter varv ?? Edited February 24, 2013 by micke r1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.