Jump to content

Kollapsbar?


Karlskrona

Recommended Posts

MVG i kollapsbarhet hos SFRO + Besiktningsorganet + Transportstyrelsen får du med en "kollapsenhet" från lämplig bil, Volvo, Saab, Ford mfl samt att du har ett par stycken knutar som har bra vinklar i förhållande till rattstångens första del.

Det du föreslår är kollapsbarhet utan "kollapsenhet" eller hur?

Som många andra saker ta en diskussion och visa hur du tänkt dig för din SFRO-besiktare.

Vill du slippa diskussion välj MVG-varianten.

Ref även F.A.Q Samlingstråd, under styrning Trådlänk 2

Link to comment
Share on other sites

Oj, jag menade inte kollapsbar :) jag tänkte använda 740ins rattstång ner till torpedväggen sen denna som är på bild sen en rörbit till 240ins styrväxel.denna del har väl mer som uppgift till att vika rattstången vid en krock:)post-4892-13607665028051_thumb.jpg

post-4892-13607665365775_thumb.jpg

Www.locost.bloggplatsen.se

Link to comment
Share on other sites

Såg på bild två nu att du har en 240 kollapsenhet. Jag har också en sådan.

Svårt att råda innan du "lagat ut" rattstångens tänkta väg så vi ser vinklar mm. Om du kollar i tex min CealmSeven tråd CealmSeven V8 tråd så ser du två godkända rattstångsexempel. Kollar du i Kilkennys tråd hittar du en till. Många fler exempel finns. Om din variant liknar våra så borde det går bra. Det betyder inte med automatik att din lösning med knutkorsen är omöjlig. Låmgt därifrån. Ta lite listvirke, silvertejp och buntband och koppla på rattstången med styrväxel. Tjpa ihop och tejpa in dina knutkors.. Då blir det lättare att ha en åsikt i frågan. Kort uppifrån och från sidan.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...