Jump to content

Hjälp


Michael

Recommended Posts

:( :angry: :huh: :o :unsure: :blink: :angry: :( :(

Jag har skaffat en ny dator. Den fungerar förträffligt till allt utom locost Sveriges sida. Andra sidor laddas med en för min uppkoppling normal hastighet men inte locost Sverige. Jag har återställt alla säkerhets inställningar och även kört en system återstart eller vad det heter men problemet kvarstår. Jag är en plåga för helpdesken men de kan ej hjälpa mig. Problemet yppar sig i att sidan är otroligt långsam det tar tre till fyra minuter att ladda varje sida om det laddas över huvud taget. Om jag kollar uppkopplingen så överförs ingen information.

Snälla hjälp alla tips är välkomna

Michael Wänström

SJÖVIK

Link to comment
Share on other sites

Intrenet explorer och windovs XP tidigare explorer och Windovs 98 Vad är det för uppgifter om datorn som behövs. den nya är bärbar men det borde ju inte inverka. min fundering är om det kan vara någon form av program för att visa sidorna som jag saknar. Båda webläsarna är nyligen uppdaterade.

lev väl

Michael Wänström

SJÖVIK

Link to comment
Share on other sites

XP?

Har du kört windows update på senaste tiden?

Tömt cachen på IE?

verktyg -> internet-alternativ -> Tillfälliga internetfiler -> inställningar Bocka för Varje gång sidan besöks

verktyg -> internet-alternativ -> Tillfälliga internetfiler -> Ta bort cookies/filer

Kan inte komma på mer nu....

Link to comment
Share on other sites

Detta var väldigt konstigt med tanke på att Locost Sverige är en sida utan externa referenser(reklam i bannerformat tex.).

Hur är du uppkopplad på internet? Har du antivirusprogram igång eller en brandvägg? Sitter du kopplad till internet via någon form av "bredbandsdelare"?

Pröva med att högerklicka på denna länk och säg "Öppna i nytt fönster"

http://monkeytoys.com/locostforum/

tre till fyra minuter att ladda varje sida

Låter som något väntar på att nå en timout. Detta kan du koll genom att ladda-om exakt samma sida och mäta tiden.

Link to comment
Share on other sites

din senaste fundering känns rätt nere till vänster fastnar den på laddar gif bild. Markeringarna till vänster som indikerar läst kommer ej upp.

Att ladda som ny sida fungerar ej den fastnar när markeringarna om läst sida skall komma fram.

Lev väl

Michael

SJÖVIK

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...