Siduna Posted January 21, 2013 Share Posted January 21, 2013 Enligt "källa" är dessa inte helt ovanliga som prestandabromsar i Österlandet (jodå, dom bygger fortåka där också...) någon av er som känner till något om dessa produkter? Vision Brake System Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siduna Posted January 24, 2013 Author Share Posted January 24, 2013 Har precis bett den möjlige leverantören att med dokument styrka vilka tillämpningar man har för sina produkter idag. Har förstått att de även är OEM leverantör till några "Western quality" bromsoksleverantörer... Intresserade av att jag postar ev svar här? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted January 24, 2013 Share Posted January 24, 2013 Klar du skall göra eller kanske än hellre och bättre i den ursprungliga "Bromskravs-tråden" då finns ju hela resonemanget samlat på ett ställe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siduna Posted March 6, 2013 Author Share Posted March 6, 2013 Väldigt svårt att få riktiga svar från Österlandet ... Lägger ner å bestämmer sig för en semester västerut i sommar (Wilwood-land...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fleffas Posted March 6, 2013 Share Posted March 6, 2013 Väldigt svårt att få riktiga svar från Österlandet ... Lägger ner å bestämmer sig för en semester västerut i sommar (Wilwood-land...) eller AP racing från england ,pundet är billigt nu ,och väntas gå ner mer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siduna Posted July 16, 2013 Author Share Posted July 16, 2013 (edited) Kan meddela herrarna att jag förra veckan var i Phoenix och träffade en snubbe som bygger bromssystem åt racefolket "over there" och diskuterade bl a ovan nämnda bromsar från österlandet. Han har redan beställt ok och kommer att utvärdera dem i sitt labb med testbänkar o hela kitet! Återkommer med mer info så snart han utvärderat oken. Om han med sina krav på prestanda och funktion tycker oken är ok då kan vi nog vara rätt lugna, han bygger trots allt bromssystem åt bilar som vinner nationella mästerskap där borta. Med tanke på att han fick tipset av undertecknad kommer nog dessa prylar (om de är bra nog) att kunna inhandlas till fördelaktiga priser av medlemmarna i denna eminenta förening... Gissning på 90-100 USD stycket. Kan även informera om att RD inte längre verkar ha ensamrätt på Wilwood Powerlite med handbromsfunktion. Edited July 16, 2013 by Siduna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Posted July 17, 2013 Share Posted July 17, 2013 (edited) Kan även informera om att RD inte längre verkar ha ensamrätt på Wilwood Powerlite med handbromsfunktion. Vill du avslöja var dom mer säljs? Försökte själv köpa dom från USA för ett par år sedan men de Willwood åf jag pratade med hänvisade till Willwood som hänvisade till RD. Edited July 17, 2013 by Jonas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krolleg Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 Hur har det gått? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siduna Posted February 24, 2014 Author Share Posted February 24, 2014 Hade glömt att kolla eftersom jag fick tag på Willwood ok till bra priser. Har skickat frågan till en i USA som beställde ok för utvärdering. Återkommer så snart jag får svar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siduna Posted April 25, 2014 Author Share Posted April 25, 2014 Sen uppdatering... Det minsta oket verkar mer anpassat för MC. Det näst minsta klarar sig riktigt och bedöms vara av bra kvalité. Skickas från min iPhone via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted April 25, 2014 Share Posted April 25, 2014 Finns det mer info? Pris, vikt? Det minsta oket kanske passar som bakbroms? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Posted April 25, 2014 Share Posted April 25, 2014 Att de inte passar för bil kan ju vara ett relativt begrepp också. Även om de inte passar på en 1+ ton bil kanske de passar på en sjua på < 750 kg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts