FilipD Posted January 6, 2013 Share Posted January 6, 2013 Hej! Sitter och ska beställa kylarslangar och rör. Tänkte köpa på do88.se Den raka modellen, är den något flexibel eller måste de vara undra rakt? Jag här mätt upp de böjar jag behöver men på ett ställe så ska den vara hyfsat rak, 40 cm. De har ju flexibla men den färgen jag vill ha är slut, och lite dyrare. Länk till den raka modellen jag pratar om. http://www.do88.se/sv/artiklar/rak-langd-2/index.html MVH Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted January 6, 2013 Share Posted January 6, 2013 Citerar do88 på sidan du länkar "De mindre silikonslangarna av denna typ är mycket böjliga medan de större, över 1" (25mm) i innerdiameter knappt går att böja alls utan att den veckar sig." Eftersom du pratar kylarslangar så antar jag 38 mm, så svar nej dom är inte flexibla. Två tips varav 1:a är bäst ;) 1) Bli medlem i Locost Sweden klubben och få 10% i rabatt hos do88 (och andra företag) 2) Kolla ebay.co.uk, stort utbud av slangar, dimensioner och färger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts