Jump to content

Locost "SevenEleven"


Gulf62

Recommended Posts

Jo, så trillade man dit igen; råkade köpa på mig en Locost med fullkaross och hojmaskin.

Bor nära norska gränsen och kände för att köpa en femtiårspresent till mig själv och då var det inte så svårt att välja; en Locost för den norska klassen är som jag ser det absolut den grymmaste bilen man kan köpa om man vill köra snabb bil för små pengar.

Så fick det bli och även om det är trångt för en gubbe på kring 190 cm och med runt 100 kilo matchvikt ska jag nog uthärda pinan ........ :lol:/>/>/>/>/>/>/>

Såhär långt har jag inte hunnit med annat än att hämta hem vagnen, parkera den i det goda varma källargaraget och kollat på lite smågrejer. Det finns dock inte så mycket att pilla på; Yamaha R1a maskinen är nyrenoverad, kaross, el. styrning och bromsar är som det ska - nej, vad ska man pilla på den för?

Insåg att min gamla racinglicens gått ut på datum, så jag får väl gå någon kurs framöver. Overallen tror jag nog inte finns kvar från då jag satt i en racebil senast så jag får väl ta mig en shoppingrunda - borde väl ha lite andra grejer också.

Locost i Norge domineras av yngre förmågor och jag vet så allt för väl att dessa är rätt tuffa att tävla mot. Ofta tar dom steget från go-kart till denna sortens klasser och är grymma på att åka fort.

Denna gamla gubben inser nog att han kommer få pisk så det heter duga, men roligt kommer jag ha.

Häng med på några varv i en annan SevenEleven med R1 maskin och en säkert mycket grymmare pilot så fatter ni vad jag menar;

Vi hörs, hör ni! :racesmile:/>/>/>/>/>/>/>

post-4757-0-82755700-1357468097_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...