urstad Posted June 24, 2004 Share Posted June 24, 2004 Hej jag skulle behöva en pinout på det grå kontaktstycke som sitter på motorhärvan (tex saab 9000 -96 2,9ltt) ungefär lika stort som det till t5 boxen men med färre ledare anslutna. gärna med färgkod tillsammans med funktion. tacksam för svar ~urstad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennis_f Posted June 25, 2004 Share Posted June 25, 2004 Har du försökt få tag på en Haynes manual på biblioteket? Oftast finns de flesta haynes böckerna där. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
urstad Posted June 26, 2004 Author Share Posted June 26, 2004 Hehe.. du har rätt hade faktiskt glömt av att vi har bibliotek :D men om nån har så skicka gärna ändå ~urstad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne L Posted June 26, 2004 Share Posted June 26, 2004 Har du försökt få tag på en Haynes manual på biblioteket? Oftast finns de flesta haynes böckerna där. Finns inget vettigt i detta ärende i Haynes manual 3072, Saab 9000 1985-1998! m :D h Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
urstad Posted June 26, 2004 Author Share Posted June 26, 2004 Tackar--- slapp jag leta efter den boken =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
urstad Posted June 26, 2004 Author Share Posted June 26, 2004 För att förtydliga lite så från motorn finns två kontaktstycken som är 70 pins det ena går till trionicboxen det andra till bilen vartigenom trionic mm får ström mm det är detta sistnämnda jag söker info om. mvh urstad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne L Posted June 26, 2004 Share Posted June 26, 2004 Hej! Om du tittar i tråden "Hjälp SAAB frågor" under material & delar, så hittar du ett inlägg av Ascona 400 där han anger att elschema finns i verkstadshandboken ""2:7 motorstyrsystem Tronic" Samt kontaktkomponenter som kan behövas! m :D h Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
urstad Posted June 26, 2004 Author Share Posted June 26, 2004 jepp var på saab och fråga men dom vägra sälja den? surt :( . har lagt frågan på saabturboklubs forum med men ingen verkar intresserad :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted June 28, 2004 Share Posted June 28, 2004 Jag sitter på boken du söker , kan du speca lite nogare vad det är för hus och gärna betäckningen på den. Så skall jag leta lite. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ascona 400 Posted June 28, 2004 Share Posted June 28, 2004 Jag har kvar listorna sedan jag kopplade in elen i Asconan.. Länk till filerna: http://ascona400.pointclark.net/tmp Det är två st excel-ark, står bara vilket stift som är kopplat till vad. Jag skulle ändå rekomendera att man köper verkstadshandboken "2:7 motorstyrsystem Tronic" för att verkligen förstå det hela. Boken kostar bara runt 200kr. Boken som jag har, har art.nr 359497. Konstigt att dom ej vill sälja den. På Saab Ana i Trollhättan är det bara att knalla in å beställa den.. Om det är nåt du undrar så fråga igen så ska jag se om jag har nåt bra svar.. MVH Emil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
urstad Posted June 28, 2004 Author Share Posted June 28, 2004 detta kontaktstycke talar jag om. med detta nummer http://w1.722.telia.com/~u72202200/pics/ko...ntaktstycke.jpg varning stora bilder. nu har jag ju fått lite info redan men jag postar dessa ändå, ifall någon vill veta. detta k.stycke sitter åtminstonde på 9000 cse -96 150hk 2,0ltt förmodligen alla 9000 med trionic där styrboxen återfinns på torpeden. om nån har ytterligare info posta gärna. tackar för filerna Emil. jag skall se om jag kan övertala dem om boken ... jag kommer ju behöva den ändå. vill du skicka lite info innan jag fått köpt den Tobias är jag tacksam. tackar för all hjälp ~urstad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts