svante Posted November 16, 2012 Share Posted November 16, 2012 Helt plötsligt har det skapats massvis med nya oseriösa användare, går det att radera dessa då dom förstör det mesta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted November 16, 2012 Share Posted November 16, 2012 Jag har plockat bort ett antal skräptrådar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted November 16, 2012 Share Posted November 16, 2012 Bra gjort Calle. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karlskrona Posted November 16, 2012 Share Posted November 16, 2012 Bra:) Www.locost.bloggplatsen.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted November 16, 2012 Share Posted November 16, 2012 Jag har gått in och raderat några nu, men det finns många fler att ta tag i. Vi har hittills varit förskonade från dessa tidigare med det filter vi har haft. Men de har väl hittat ett sätt att komma runt detta just nu. Ska se om det går att göra något ytterligare på detta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted November 17, 2012 Share Posted November 17, 2012 Under natten har 3200st nya reggat sig på forumet. Jag har dock ändrat inställningarna så att alla som reggar sig numera måste godkännas manuellt. Ett digert arbete att rensa bort dom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karlskrona Posted November 17, 2012 Share Posted November 17, 2012 Bra jobbat:) många forum har en kod eller en fråga som man måste svara på för att bli godkänd, det borde stoppa dessa idioter :) Www.locost.bloggplatsen.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted November 17, 2012 Share Posted November 17, 2012 Du skall ha ett stort tack för ditt slit Jonte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted November 17, 2012 Share Posted November 17, 2012 Bra Jonte. Vi kan förmodligen inte hjälpa dig i städpatrullen men vi är alla glada att du städar upp och rensar bort allt "cyberskräp". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted November 17, 2012 Share Posted November 17, 2012 Bra jobbat:) många forum har en kod eller en fråga som man måste svara på för att bli godkänd, det borde stoppa dessa idioter :) Www.locost.bloggplatsen.se Nej, det stoppar inte spamrobottarna. Det enda som kan garranterar att vi slipper dem är en manuell hantering. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted November 17, 2012 Share Posted November 17, 2012 3200 på en natt!! Jag lider med dig. Finns det inget gemensamt att gå på, typ alla använder mail.ru? Går det verkligen inte att iaf temporärt sätta käppar i hjulet genom att byta fråga i registreringen till något mer svårgooglat, tex vilket är det 12e ordet på denna sida? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted November 17, 2012 Share Posted November 17, 2012 Jag hittade ett sätt att rensa bort allt i ett svep. Om det nu är någon "vanlig" person som råkat regga sig under natten och blivit borttagen så hoppas jag denna ser detta alt. hör av sig och reggar sig på nytt. Just nu är det bara 2 fejkkonton i minuten som försöker skaffar konto Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted November 17, 2012 Share Posted November 17, 2012 (edited) Har du lagt in captcha nu eller fanns den tidigare? Om den har funnits, kanske byta?! Finns det e-mail bekräftelse och kontroll på att varje e-mail är unik? Manuellt godkännande är ju inte så roligt... Bra jobbat Jonte! EDIT: Kom på att man kan ju också ha en fråga som är specifik för detta forum och därmed svårare för robotar att knäcka. Captcha's speciellt om de är vanliga kan ju robotar i vissa fall knäcka. Edited November 17, 2012 by Jocke4U Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts