Jump to content

vilken kanon dag


Daffe

Recommended Posts

Fint väder!

Ny topp, ny kam FR32.Ny Förgasare 32/36 DGV Enligt Burton Power ska denna kombination kunna ge 135hk vilket inte är omöjligt bilen känns betydligt piggare och svarar hur bra som helst på gaspådrag.

Jag har också monterat en modifierad fördelare enligt Elwa motors rekommendationer, jag tror att det är första gången jag har haft en förgasar bil som går riktigt bra över hela registret.

Nytt plenum till och filter till förgasaren.

Ska slänga upp lite bilder under veckan på teamseven.se

Tyvärr har sommaren passerat så lite fina höstdagar som den idag kanske man kan se fram emot, nu är det dags att tvätta.

post-269-0-68284900-1351019167_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tänkte förvara en 7a i skåne över vintern då jag alltid har platsbrist i garaget, efter väderleksrapporterna föll dock valet på att köra ner folkan istället.

En bild från pit stoppet halvägs ner.

/john

post-269-0-54352500-1352057265_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Stilig folka!

Platsbrist i garaget är ju en klassiker. Jag sitter och skissar på att bygga på garaget med en carport som sedan om några år kanske råkar få port och isolering.

John du har PM.

Edited by stuff
Link to comment
Share on other sites

Stilig folka!

Platsbrist i garaget är ju en klassiker. Jag sitter och skissar på att bygga på garaget med en carport som sedan om några år kanske råkar få port och isolering.

John du har PM.

jaja.platsbrist, det brukar inte hjälp med att bygga till.

Det blir bara ett utrymme till fler projekt, och problemet kvarstår.

Egen erfarenhet. hyrde garage utanför stan, fick hyra lokalen sidan om efter ett tag. Och problemet löste sig bara kortvarigt

Link to comment
Share on other sites

jaja.platsbrist, det brukar inte hjälp med att bygga till.

Det blir bara ett utrymme till fler projekt, och problemet kvarstår.

Egen erfarenhet. hyrde garage utanför stan, fick hyra lokalen sidan om efter ett tag. Och problemet löste sig bara kortvarigt

Så länge man vet när man ska sluta är det väl inget problem, precis som med vilka beroendeframkallande hobbys som helst. Själv har jag för närvarande bara två motoriserade projekt, det måste väl var under snittet här? :)

Största problemet är nog att sambon ofta blir grinig för att hon måste skrapa rutor på bruksbilen när projekten står inne och har det mysigt.

Link to comment
Share on other sites

Hej Daffe.

Ser att du har precis en sådan ratt som jag funderar på att skaffa. Vad heter den,var finns den att köpa?

Jag förstår att man får aningen mer plats för benen. Är du nöjd med den, eller är det några nackdelar med D-formad.

Peter

Link to comment
Share on other sites

Har samma ratt funkar bra ger lite extra benutrymme finns att köpa hos Rally Design.

Har nu beslagtagit hela garaget med mina projekt så det fick bli motor + kupevärmare i fruns bil :prop:

Hade redan i min bruksis.....

Link to comment
Share on other sites

Köpte ratten hos http://www.kitspares.co.uk/shop/catagory.php?id=1&page=3&cat=12

Kvalitetsmässigt tycker jag den går att jämföra med Sparco som jag hade på en tidigare 7a. D format tycker jag är riktigt bra det ger lite mer benytrymme.

Dock tycker jag den är lite liten, jag har 255mm kostar 51pund

/John

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...