Magnus 2074 Posted September 24, 2012 Posted September 24, 2012 Säljer mina Enem 276/10.4 kamaxlar. (SAAB 16V L9: 276/10.4/112/1.7/1.4) Köpte dessa begagnade, men kan inte använda dem då de är till hydrauliska ventiltryckare. 4500kr inkl frakt. /Magnus 070-7300683 Quote
LUPUS Posted September 24, 2012 Posted September 24, 2012 Säljer mina Enem 276/10.4 kamaxlar. (SAAB 16V L9: 276/10.4/112/1.7/1.4) Köpte dessa begagnade, men kan inte använda dem då de är till hydrauliska ventiltryckare. 4500kr inkl frakt. /Magnus 070-7300683 Har egentligen inte råd (hus) men får väl fråga lite ändå, passar dessa rakt av eller kräver det att man slipar ur toppen ( har för mig vissa behöver det ). Ät det behov av nya fjädrar för lyftet oxå ? Så är detta mao kammar som kräver en helt special bygg topp med "seriösa" mål . Quote
Magnus 2074 Posted September 24, 2012 Author Posted September 24, 2012 Ja, det kräver att man slipar ur lite ur tryckarbrunnarna för att nockarna ska gå fritt samt hårdare ventilfjädrar. KL racing säljer hårdare ventilfjädrar för 65:-/st. Saxat från maptuns hemsida. "Detaljer: Avgas- och insugskam slipade från råämnen. Lyft/Duration: 276/10,4. Mycket märkbar förbättring av andning vid höga varvtal och ett utmärkt komplement till andra uppgraderingar, t ex större turboaggregat, extraktorgrenrör och portad topp. Tryckarbrunnar måste fräsas ur och special ventilfjädrar krävs" Quote
LUPUS Posted September 24, 2012 Posted September 24, 2012 (edited) Det var det jag misstänkte då blir det för mycket jobb, var ute efter att flytta registret lite uppåt ( dör lite vid 6000) men inte gå lös så mycket som att ta loss toppen. enligt maptuns hemsida är det en 268/9.6 jag borde ha Edited September 24, 2012 by LUPUS Quote
Magnus 2074 Posted September 24, 2012 Author Posted September 24, 2012 Hade 268:or i min förra 900NG, visserligen med 2.3L men den drog fint ända upp till varvstoppet. Justerbara kamdrev hade du kanske sen innan? Quote
LUPUS Posted September 24, 2012 Posted September 24, 2012 Hade 268:or i min förra 900NG, visserligen med 2.3L men den drog fint ända upp till varvstoppet. Justerbara kamdrev hade du kanske sen innan? Nix , så det är ytterligare en investering som i såfall måste göras, en källa på saab sa dock att de ibland brukade ta bort piggen och dra fast dem med lite extra moment , eller helt enkelt fila upp hålet lite så det finns lite spel att justera inom. Fan vet om man vågar det dock , blir ju dyrt om drevet sliter sig. Men 9000 börjar rosta och bli gammal det dyker upp en del trimm på forumen nu för tiden så det är väl bara att söka vidare Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.