Jump to content

"Dörr" av vinyl.


Antas

Recommended Posts

Trots att jag har vindavvisare har det i mitt tycke varit besvärande turbulens i sittbrunnen.

Under min Finlandsresa (se under "Våra bilar" i "Uppdatering av ett långsamt bygge") funderade jag mycket på hur komforten skulle kunna bli bättre.

Någon form av "dörr" skulle kanske vara bra. Viktigt är att suffletten lätt ska kunna fällas tillbaka på vackra dagar. Dörrar skulle då utgöra ett hinder.

Min lösning blev enl. bilden.

Hustrun hade vänligheten att inträda som symaskinsmaskinist. "Dörren" är gjord av transparent vinyl, den fästes mot taket och i bakkant i suffletten med kardborreband och mot alusidan nertill med 3 st vridknappsfästen. När jag kliver i/ur är det bara att lossa "dörren" och kliva in/ur.

Vid provkörningen (upp till 130 km/tim) konstaterade jag att turbulensen i sittbrunnen var i det närmaste obefintlig, inget besvärande fladder i "dörren".

Detta var en enkel och effektiv åtgärd för att höja komforten i sann Locostanda. "Dörren" kostade inte många kronor.

Antas

Dörrstängare.

Edited by Antas
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...