Jump to content

Spindlar och spindelleder mm


Uttis

Recommended Posts

Jag behöver lite tips på spindlar och leder jag kan använda. Jag ska igentligen bygga en trike(2hjul fram) men jag tänkte att ni har nog ganska bra koll.

jag vill ha tag i nått som det dräller av på marknaden så gamla cortina spindlar och sånt går bort om det finns vettigare alternativ. Jag behöver inte heller så biffiga spindlar eller bromsar då det blir ett lätt bygge. Jag kan som jag ser det välja vart fjädern ska verka, jag kan nog brotcha om spindlarna om det behövs men hoppar gärna över.

Så jag tänkte nån modern bil med mcpherson ben undre leden får vara orginal om det är ok och fjädern får verka på övre armen. Nån slags adapter får göras så jag får dit en led där uppe. Jag vill helst ha leder från nått hyffsat nytillverkat så transit styrled går bort om det finns annat, helst även skruvade leder. Är transit leden ok att ha som övre led med fjädern verkande på den leden? Blir isåfall en tryckande last på den.

Jag har en audi 100 ståendes hade varit smidigt att ta alla bitar från den men spindlarna från den ser ut att vara allt annat än passande då dom ser ut såhär

post-159-0-54099200-1344499541_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...