Ungjaevel Posted June 3, 2012 Posted June 3, 2012 (edited) Hej vænner! Gammal bild, vid inköp: Maj 2013: Småfix. Motor, växellåda och avgassystem Ford 302 Windsor V8 (-79 Mustang) - Volym 4.9L (4942 cc) - Edelbrock Power package Top-end kit #2091 - Topplock portade -66 Mustang (289-kit) - Förgasare Edelbrock 1405 - Kamaxel Edelbrock RPM - Fördelare Summit HEI Växellåda: Ford T5 (-89 Mustang) Kylare: Griffin 0-100 på 5,5 sekunder. (2012-09-12) (Video) Chassi 25x25x2,5 förstärkt med 2 mm stålplåt från front till torpedvägg, 1,5 mm stålplåt från torpedvägg till bakvagn. 1,5 mm stålplåt i golv och kardantunnel. Bärarmar 22x4 sömlösa rör i framvagn och i fourlink bak. Nylonbussningar i framvagn och M16 länkbussningar i bakvagn.Fälgar, däck och bromsarFälgar - Fram: 205/55/16 Volvo S80 16 tum (5/108) - Bak: 275/40R17 Volvo S80 17 tum (5/108) (custom breddade) Autometer Ultra-lite mätare Cobra Clubman stolar Dala7 huv. Egentillverkade hjulhus. Framtidsplaner Störtbåge under tillverkning. Ny instrumentpanel - nya autometer mätare inköpta. Dynomätning av bilen, ev. 2014. Garaget länk: http://www.garaget.org/?car=305374 (rösta gärna ) Mvh Edited June 26, 2013 by Ungjaevel Quote
cealm Posted June 4, 2012 Posted June 4, 2012 Välkommen till forumet. Bilen känns igen , en V8a bestyckad maskin. Hade några / några resonemang med byggaren för några år sedan och fick väl lite bilder också om jag minns rätt. Kul att få se fortsättningen på bilen i den här tråden. Quote
Ungjaevel Posted June 26, 2013 Author Posted June 26, 2013 Uppdaterad med ny bild. Har under våren haft lite problem med tändningen. Är väl 90% tillbaka tills jag är nöjd, men lite mer inställning av förgasaren krävs, och mer tester. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.