Jump to content

varningslampa helljus


jonasw

Recommended Posts

Regbes på måndag och nu när jag kopplat in strålkastarna upptäcker jag att varningslampan för helljus lyser både vid halv och helljus :banghead: När jag kopplar ur strålkastarna funkar det som det ska men om jag kopplar in nån av strålkastarna blir det så.. Om jag kopplar ur halvljuset funkar det. Har inte mycket tid i helgen att fixa det på så jag skulle vara mycket tacksam för tips

/ Jonas

Link to comment
Share on other sites

En klassiker är att inte bry sig. De har aldrig kollat på mina bilar vare sig på regbes eller kontrollbes.

Quick and dirty borde väl vara att koppla parallelt med en av helljusets lampor. Kan till och med ta en "kabeltjuv" eller en nål rakt in i helljuskabeln och lite eltejp runt.

Så får du såklart inte göra så detta är inget tips, eller?

Link to comment
Share on other sites

En klassiker är att inte bry sig. De har aldrig kollat på mina bilar vare sig på regbes eller kontrollbes.

Quick and dirty borde väl vara att koppla parallelt med en av helljusets lampor. Kan till och med ta en "kabeltjuv" eller en nål rakt in i helljuskabeln och lite eltejp runt.

Så får du såklart inte göra så detta är inget tips, eller?

Ok, kanske inte ska lägga ner så mycket energi på det då, men man vill ju ändå att det ska funka.

Link to comment
Share on other sites

Man vet ju aldrig hur olika regbesiktare tänker. Den du får kanske ser "den lilla blå lampan" som det viktigaste i världen. Kan du "tjuva" lite helljusström någonstans så har du löst problemet på kort sikt i alla fall.

Link to comment
Share on other sites

Skulle nog tjuva ström som Cealm säger.

Nu VET du att det inte är rätt....träffar du på en regbesiktare som anser att detta är viktigt och underkänner pga detta....m.a.o. rätt onödigt. Att man omedvetet missar saker kan kännas enklare :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...