JonasJonson Posted May 10, 2012 Posted May 10, 2012 Någon som är sugen på att sälja en MNR backlåda köper den omgående? Kanske någon med avstannat projekt? De kan inte levera någon förän augusti som tidigast och jag behöver en nu.. :-( Quote
Pe3r Posted May 10, 2012 Posted May 10, 2012 något av intresse kanske? en Quife dock ingen MNR. http://www.blocket.se/hassleholm/Quife_Backvaxel_Locost_39575603.htm?ca=23_15&w=3 Quote
vedde Posted May 11, 2012 Posted May 11, 2012 Hej Fan va synd, missade du att få från senaste batchen när du beställde. Jag lider med dig. /Fredrik Quote
JonasJonson Posted May 11, 2012 Author Posted May 11, 2012 Bra pris på Quaife lådan, det är halva nypriset. Ringde MNR igår.. och det är ju som väntat med uländer.. de som tillverkar de vitala delarna till deras låda gick i kånken och de letar en tillverkare.. så de kunde som tidigast säga augusti. Och då frågar jag mig vilket år ;-) Hur mycket skiljer i vikt på quaife lådan mot MNR ? och är det som så att man tappar mer hästar? Quote
Jonas Posted May 11, 2012 Posted May 11, 2012 Vikten vet jag inte (men jag kan väga min Quaife om du inte hittar det) Quaife lådan ska vara en sk "straight through type" så jag tror inte att du kommer tappa mer med den. http://www.quaife.co.uk/shop/products/qbe35g Quote
JonasJonson Posted May 11, 2012 Author Posted May 11, 2012 Vikten vet jag inte (men jag kan väga min Quaife om du inte hittar det) Quaife lådan ska vara en sk "straight through type" så jag tror inte att du kommer tappa mer med den. http://www.quaife.co.uk/shop/products/qbe35g Ja väg den gärna :-) ..känns ju inte som jag har några större valmöjligheter heller ;-) Quote
vedde Posted May 11, 2012 Posted May 11, 2012 Läste på något forum om någon som bänkat sin Locost först med Quaife lådan och sedan med MNR och skillnaden skulle vara 5 hk på bakhjulen. Hur sant det är vet jag inte. Vill du komma vidare så kör med Quaife och byt sedan till MNR - det kommer säkert finnas köpare framöver till en Quaife låda. Tror inte att måtten eller infästningarna skiljer sig så nämvärt att det krävs stora modifieriingar, speciellt om du gör kardanerna skjutbara i längsled. /Fredrik Quote
JonasJonson Posted May 11, 2012 Author Posted May 11, 2012 Läste på något forum om någon som bänkat sin Locost först med Quaife lådan och sedan med MNR och skillnaden skulle vara 5 hk på bakhjulen. Hur sant det är vet jag inte. Vill du komma vidare så kör med Quaife och byt sedan till MNR - det kommer säkert finnas köpare framöver till en Quaife låda. Tror inte att måtten eller infästningarna skiljer sig så nämvärt att det krävs stora modifieriingar, speciellt om du gör kardanerna skjutbara i längsled. /Fredrik Nä jag kommer annars sitta fast länge :-/ så jag ringer killen nu. Quote
Thomas Posted May 11, 2012 Posted May 11, 2012 (edited) 5hkr i en bromsbänk säger inte så mycket. samma bil kan vid olika tillfällen skilja ännu mer. Så även om han inte bytt låda så kunde resultatet vara detsamma. Edited May 11, 2012 by Thomas Quote
JonasJonson Posted May 11, 2012 Author Posted May 11, 2012 Nä jag kommer annars sitta fast länge :-/ så jag ringer killen nu. Så där då var den handlad :-) Dock gamla modellen men den duger ju så länge! Quote
JonasJonson Posted May 11, 2012 Author Posted May 11, 2012 5hkr i en bromsbänk säger inte så mycket. samma bil kan vid olika tillfällen skilja ännu mer. Så även om han inte bytt låda så kunde resultatet vara detsamma. Håller med dig Thomas! Känns inte helt vetenskapligt. Quote
Jonas Posted May 11, 2012 Posted May 11, 2012 Då kan du väga din egen!? :prop: Har du fixat kardan? (Annars har jag ev till salu) Quote
JonasJonson Posted May 11, 2012 Author Posted May 11, 2012 Då kan du väga din egen!? :prop: Har du fixat kardan? (Annars har jag ev till salu) Vad är det för kardan? Har du måtten? :-) Quote
vedde Posted May 11, 2012 Posted May 11, 2012 Jag sa aldrig att det var sant, bara att jag hade läst det på ett forum. Men ni kan detta bättre än jag. /Fredrik Quote
Jonas Posted May 11, 2012 Posted May 11, 2012 Vad är det för kardan? Har du måtten? :-) Får kolla måtten när jag kommer hem. Quote
Jonas Posted May 11, 2012 Posted May 11, 2012 Den korta: Min 368mm Max 408, 110mm fläns för Sierra diff i ena änden, 88mm fläns med 57mm passning(Ford English type drive flange fitting, Quaife, MNR osv..) i andra änden. Den längre: Min 620mm Max 663mm, 88mm fläns med 57mm passning(Ford English type drive flange fitting, Quaife, MNR osv..) i båda ändarna. Byggda på nya delar och inte gått många mil. Quote
JonasJonson Posted May 12, 2012 Author Posted May 12, 2012 Den korta: Min 368mm Max 408, 110mm fläns för Sierra diff i ena änden, 88mm fläns med 57mm passning(Ford English type drive flange fitting, Quaife, MNR osv..) i andra änden. Den längre: Min 620mm Max 663mm, 88mm fläns med 57mm passning(Ford English type drive flange fitting, Quaife, MNR osv..) i båda ändarna. Byggda på nya delar och inte gått många mil. Kan vara intressant. Jag lär förhoppnigsvis få backlådan under veckan då den skickas med bussgods från Skåne i början på nästa vecka. Så får jag fram ett mått :-) Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.