Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har två olika originalmappar att titta på, men de är väldigt olika.

Vi har ju några saab-kunniga trimmare här. Någon som har möjlighet att ladda upp en bild eller fil med tändningsmappen som används?

Jag har t5suite att titta på dem i, annars går en skärmdump bra.

PM:a om det är lite känsligt ;)

Posted

Har två olika originalmappar att titta på, men de är väldigt olika.

Vi har ju några saab-kunniga trimmare här. Någon som har möjlighet att ladda upp en bild eller fil med tändningsmappen som används?

Jag har t5suite att titta på dem i, annars går en skärmdump bra.

PM:a om det är lite känsligt ;)

Har du t5suite har du ju ALLA saab sw som finns smile.gif titta i biblioteket och välj rätt motor modell ( kommer inte ihåg vad det heter nu )

för övrigt borde du väl köra T5515.gif , även om du starta med mega Squirt så är väl fördelarna större med T5suite? Speciellt nu när autotune funkar kanon

Men hittar du inga kan jag slänga upp en i kväll

Posted

Jo kanske. Försöker övertala mig själv med fräcka funktioner som launch control och eldsflammor ur avgasröret. Hade jag startat idag hade det blivit T5.

Blev mest lite förvirrad av att alla mappar i t5suite hette massa siffror bara.

Den ena av de två mapparna jag hittat till ng900 (som min motor kommer från) hade 10° tändning runt tomgång och den andra 25°, skitskumt.

Tänkte kanske att du (eller någon annan) hade en "den-här-kör-jag-och-den-är-jättebra-mapp" :)

Posted

Jo kanske. Försöker övertala mig själv med fräcka funktioner som launch control och eldsflammor ur avgasröret. Hade jag startat idag hade det blivit T5.

Blev mest lite förvirrad av att alla mappar i t5suite hette massa siffror bara.

Den ena av de två mapparna jag hittat till ng900 (som min motor kommer från) hade 10° tändning runt tomgång och den andra 25°, skitskumt.

Tänkte kanske att du (eller någon annan) hade en "den-här-kör-jag-och-den-är-jättebra-mapp" :)

Jag har baserat min på en 2.0T 9000 turbo mapp så b204L 9000 ( borde det bli) vad är din motor för bas? tror inte tändning varierar jätte mycket mellan de olika 2.0t eller T 9000 mapparna.

Posted

Min motor är en B204L från en ng900.

Störst variation har jag hittat kring tomgång som sagt. Kanske har med värmeplattorna att göra?

I övriga register skiljer det max 4 grader på de jag tittat på.