Jump to content

Film från Tullinge


Jocke E

Recommended Posts

Guest Guest
Snart ligger det filmer från Tullinge på Dala7

FTP överföringen rullar nu.

Jag postar igen när dom ligger ute.

Kanon! Ska sätta igång med bygg-sidan nu, höll på att sommna framför TV:n, Le Mans var inte så roligt (läs omväxlande) att se på... :icon_sleep:

Link to comment
Share on other sites

Cool film!!!!

:D :D :D

Tackar för en kanondag

Jag tror att det var min "John Deere" tröja som gjorde att det inte regnade :D

Nu är motivationen på topp att bygga vidare. Trots att jag ev måste bygga om mina motorfästen för fjärde gången.

Link to comment
Share on other sites

Häftigt! Mer, mer! :)

Vems är sjuan med de gula skärmarna i TullingeSe7enDays.mov, den som låter som den knappt har någon ljuddämpare? :D

Link to comment
Share on other sites

Den med gula skärmar är en riktig dräpare, 2 liters ford.

Hans bil har bättre väghållning och bättre chaufför (han är otroligt duktig på att köra) men min maskin är snabbare... ;) Han provkörde min och det var en upplevelse att sitta bredvid.... Det fanns ingenstans jag kunde ladda på fullt med bilen och utnyttja all kraft i motorn, då hade man åkt av direkt... så det är inte alltid man behöver all kraft. Hans bil var snabbare totalt sett iallafall.

Har man inte snurrat har man kört för sakta. :wohow:

Mest snurrade en blå Catherham sen kom nog jag ganska bra till där också med ett par snurrningar samt att jag bromsade på mig en gång och genade över gräset... Då Henrik satt i bilen....

Som banan var lagd så hade alla som verkligen gasade på en lätt sladd i kurvorna, annars tog man sig inte runt... Men det är väl ingen sport om man inte har däcksskrik i kurvorna?

1.10 in i filmen kan ni se hur en bakskärm spräcks mot en kon som flyger i luften. :whip:

Link to comment
Share on other sites

samt att jag bromsade på mig en gång och genade över gräset... Då Henrik satt i bilen....

Det var nog nästan det roligaste på hela dagen ;)

Både att få åka på bana och att glida över gräset :wohow:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...