Jump to content

Hur mycket breddad bak?


pixbo

Recommended Posts

Hej!Behöver öka spårvidden bak ,dels för att fylla ut skärmarna bättre,dels för att däcken kommer för nära ramen.

Tittar man i SFRO:s bok,så får man bredda 30mm ,ev. mer om bakaxeldetaljerna kommer från ett fordon som väger betydligt mer än bygget.Jag har delar från en Scorpio,mycket tung.

Nu bygger jag med en deDion axel av egen konstruktion,väldigt overkill-byggd,då jag har betydligt grövre material än vad som behövs för en dylik konstruktion.

Jag skulle vilja bredda med 50 mm på varje sida, dvs 100mm.

Är det för mycket?

Hur mycket får det skilja i spårvidd mellan fram och bak?

Kan ju alltid göra längre armar fram.

mvh pixbo

Link to comment
Share on other sites

Hur har du tänkt att bredda ? Spacers eller genom att bredda de dion balken och länga drivaxlarna ?

Spacers får den effekten du pratar om. Du ändrar inpressningen på fälgen och får ett annat belastningsfall på hjullagren. Sen som du säger så borde det inte va så farligt på en så lätt bil. bubblar får man öka spårvidden på om man bygger en lätt buggy. Men det är nog mycket beroende på hur lagringen är konstruerad.

Med det andra alternativet så kan du bredda hur mycket du vill. Det enda du gör är att flytta hela paketet med lager och hjul utåt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...