Anders.Lj Posted January 19, 2012 Share Posted January 19, 2012 Hej! Nu har jag letat på nätet i utan resultat. Vart har ni andra som byggt med Saab motor och Opel låda fått tag på Aluminium för att göra distancen för urtrampningslageret?? Eller finns det någon som har rutin på detta som gör det lite billigt? Tackssam för svar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeÅ Posted January 19, 2012 Share Posted January 19, 2012 hur tjock är adaptern ? lägga två lager på varandra ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders.Lj Posted January 19, 2012 Author Share Posted January 19, 2012 20mm är adaptern + en kanal för en oring på 7mm. Tveksam om det går att lägga två bitar på varandra med gott resultat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted January 19, 2012 Share Posted January 19, 2012 (edited) Ibland kan man flytta fram kulan också men jag svarvade en hylsa som håller urtr.lagret längre ut men hylsan har ändå bra med anliggning på röret/styrhylsan. ev kan jag ta bild en dag när det är bättre ljus ute så jag kan ut o röja där lådan ligger för jag kör BMW:s numera. Edited January 19, 2012 by Thomas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted January 19, 2012 Share Posted January 19, 2012 Finns många mekaniska verkstäder som har stumpar i alu. Gjorde i alu först men mycket enklare att behålla tätningarna på originalet genom att dela på cylindern. Sen satte jag ståldistanser enligt: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted January 19, 2012 Share Posted January 19, 2012 okej nu tänkte jag på mekanisk koppling och inte hydraulisk så det blev fel av mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts