Jump to content

Bengts Healey


Bengt Norell

Recommended Posts

Host host.

Så var det då dags att vakna till. Bygget har gått på sparlåga i många år nu men tack vare att jag slutat jobba och numera kan titulera mej som passionär ( en person som fått tid och möjlighet att ägna sig åt sina passioner) så har bygget kommit igång igen. Under åren som gått har framvagnen varit ett återkommande tema. Jag började med en egenritad framvagn med spindlar från BMW e36 som jag modifierade, den konstruktionen fick ge vika till förmån för en komplett framvagn från en Corvette C3. En trevlig sak i alu. men det gick inte att få till en tillräckligt kort styrväxel. Så nu är jag tillbaka där jag började med e36 men med annan design på länkarmar. Om någon är i behov av en framvagn från en C3 så har jag en till salu!  Jag svetsar som bäst på länkarmarna och sedan får jag ta tag i infästningarna i ramen.
Det är roligt att vara tillbaka i kretsen av bilbyggare igen och redan veckan efter att jag betalade medlemsavgiften kunde jag kamma hem samma summa som rabatt på hydroscand. Jag sa till killen bakom disken att jag är medlem i Locostklobben och att jag vill ha rabatt, jag gav honom kundnumret som han knappa in och blev först helt tyst. Sen sa han  "Ja det va som fan" En eloge till er i styrelsen som fixar så fina förmåner! Jag får återkomma med lite bilder så småningom.

Häsningar
Bengt N
 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...