Jump to content

Super-seven

Forumdeltagare
  • Posts

    40
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

Profile Fields

  • Ort
    Göteborg
  • Locost-status
    Bygger locost
  1. Ser ju toppen ut! Vi har själva inte sett bilens nya monter än, men pü bilderna ser det ju ut som om Alverby har gjort ett finfint arbete!! Ang, höjden pü bügen sü gäller det bara att kolla hur högt huvvet kommer, nu när stolarna sitter i. Ser somsagt aningen hög ut. När vi kommer hem ser vi fram emot att börja pilla med v8! Men üterigen, det vi har sett pü bilder ser ju lovande ut, müste nog konstruera ett nytt, lägre insug till motorn, för det är ju det som sticker upp, det är rejält högt. für la bli nütt i stil med hur amerikanska v8:ors insug ser ut, ett som ligger mellan cylinderbankarna och inte över de büda som idag. Som svar pü frügan om chassina... det som v8:an är provat i är Anders egna, som han byggde paralellt med vürat, sü vi har tvü mer eller mindre identiska chassin! Lysande bra nu när motorfästan och dyl. ska mätas fram. ser fram emot att lösa växellüdsfrügan bara, ser lite tajt ut att fü in sprängküpa och lüda bakom... //David & Johan
  2. Just nu sitter vi i tyskland, sa det händer inte sa mycket med bilen, Anders Har fatt i uppdrag av oss att fixa ett par stolar, tror det senaste budet var att han beställde ett par. om inte sa hoppas vi att han har last ditt inlägg. Tack för tipsen! Mvh //David & Johan
  3. Just nu håller vi på att leta stolar till bilen. Vi har förstått att det är inte det lättaste eftersom sittbrunnen är så smal. Vi har tittat på några alternativ såsom Cobra roadster seven mm. Den skall gå in med lite våld sägs det. Vi har även sett smala & smäckra kolfiber/glasfiberstolar på diverse länkar vi har hittat på forumet, men bara på engelska sidor. Då e frågan, finns de någon återförsäljare i sverige för dessa stolar? Om inte, finns det erfarenhet av de engelska företagen som säljer dessa stolar?bra/dåligt, leveranser m.m.? Finns de andra alternativ som vi inte har tänkt på, som kan passa vår bil? MVH Johan & David
  4. Allvarligt killar, ni kankse kan hålla er till ämnet? Känns ganska off-topic att snacka om ens barndom. // Johan & David
  5. Låter som en bil skall låta om du frågar oss, V8-muller vs Moped-surr så är valet ganska enkelt ;) // Johan & David
  6. Hmm, vi vet inte riktigt ännu. Vi har inte hunnit att jobba så mycket med motorn,har varit fullt upp med redovisningar m.m. Men det vi vet är att automaten skall bort och att en manuell skall på. Vi fick hela framvagnen från en xc90, de hade princip lossat bultarna och släppt ner hela framvagnen på en pall. Orginal så är motorn på tvären, men för att få plats så måste vi ha den på längden så en annan låda e ett måste. // Johan & David
  7. stämmer bra 4,4 L, vi vet dessvere inte vad den väger än. Tekniska specen på volvocars.se innehåller inte vikt-spec. Vi skall väga den nu i veckan hade vi tänkt. // Johan & David
  8. Volvo V8 (Yamaha) 315 hk/ 440 Nm (lite i minsta laget, men får duga tillsvidare :prop: ) 4 överliggande kammar,Aluminiumblock & Mycket annat godis Förresten, vad kör ni med för motorer grabbar? Med Vänlig Hälsning Spolingarna Johan & David
  9. Tack så mycket! Motorn som du ser i bakgrunden är en Volvo V8, kommer förhoppningsvis att passa med hjälp av skohorn. :wacko: // Johan & David
  10. 170 timmar och 3000 sek senare (inkl. motor) :prop: // Johan & David
  11. Nu händer det grejor med Projektarbetet!! Idag var vi hos Specialfälgar i Kungsbacka och fick sponsring på en uppsättning fälgar till bilen. Tack till er på Specialfälgar för att ni tog er tid att träffa oss och tack för er sponsorhjälp :) Tack även Däckforum 2000 för en uppsättnig däck och den kommande monteringen av hjulen :) ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Händer även ganska mycket i verkstaden, såsom: - Hjulupphängning blästrat och lackat. - Även insidan börjar ta form kardan, ryggplåt, intsrumentpanel etc. - Exteriören börjar även den ta form såsom huv, noskon etc. - Styrning av bilen i form av en ford fiesta styrväxel som Signehill Bilservice sponsrade oss med :) Tack till dig Börje! ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Det är inte lång tid kvar nu till Redovisningsdagen, men vi SKALL klara av att ha bilen klar till dess :515: // Johan Lundgren & David Carlson
  12. Uppdatering till alla ni intresserde :) // Johan & David (Nu är det på G :515: )
  13. Uppdatering! - Stötdämparfästena fram är klara, så nu saknas endast bärarmarna innan den står på egna "ben". Idag var det även öppethus på skolan, så vi ställde ut bilen mitt i skolans verkstad. Hela syftet med bilen är att den skall fungera i marknadsföring, så vi tog vara på tillfället att göra reklam för SKF Tekniska Gymnasium. Nu hoppas vi bara att bilen uppfyllde sitt syfte och gjorde de sökande eleverna nyfikna på skolan. Bifogar en bild på stötdämparfästet, samt en bild på hur den såg ut när vi ställde ut den i verkstaden. // Johan & David
  14. Tack för tipset thomas! :) Uppdatering! - Undre och övre stötdämparfästen bak + stötdämpardummies - Undre och övre stötdämparfästen fram + dummies - Börjat arbeta på den övre bärarmarna. Rören är bockade, skall endast göra en jigg sen är det bara att punkta ihop dem Allt för oss // Johan & David
×
×
  • Create New...