Jump to content

E. Bengtsson

Forumdeltagare
  • Posts

    4
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Hans Bengtsson
  • Ort
    Eslöv
  • Locost-status
    Bygger locost

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hej, Jag vill hålla motorhuven så låg som det bara går, för att jag tycker det är snyggt. Har en crossflow motor liggande, men jag vill gärna ha något modernare med litet mer hästar i. Jag har tittat på zetec och cvh motorer och de är ca 5 cm högre från vevaxel till topp på ventilkåpan jämfört med crossflow när man mäter. Om jag har förstått det hela rätt krävs det dessutom en hel del modifiering för att man ska kunna hålla det måttet. Någon som har något tips på någon annan motor som skulle kunna passa! mvh/Hans
  2. Tackar för informationen! Jag har börjat söka så smått och så vitt jag kan se har sierradiffen med och utan broms samma fästpunkter så det skulle vara möjligt att börja med en obromsad diff och uppgradera senare, jag förställer mig att 4x4 är relativit ovanliga. Vet ni någon som byggt om en trumbromsad sierra bakvagn till skivor? Min tanke är att man skulle kunna bygga ett litet lättare bromspaket med mindre skiva och eventuellt handbroms inbyggt i bromsoken så att man slipper bromstrumman. mvh/Hans
  3. Jag har ett kvartsfärdigt locostbygge i garaget och står i valet och kvalet hur jag ska fortsätta. Det jag funderar på är att bygga in en dedion bakaxel istället för den vanliga escort bakaxeln. Genast infinner sig ett antal frågor, t.ex. var hittar man en sierra diff med diffbroms? Är måtten samma som på en vanlig sierradiff, dvs kan man byta ut diffen senare om det skulle vara svårt att hitta en med diffbroms? Om man vill ha skivbromsar bak, vilka altenativ finns? Tacksam för råd och kommentarer! mvh/Hans Bengtsson
×
×
  • Create New...