Jump to content

Goran

Forumdeltagare
  • Posts

    2
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

Profile Fields

  • Locost-status
    Övrigt
  1. Om jag förstod det rätt så försökte han få ett besked om vad som var fel, och hur han skulle kunna åtgärda det. Som du säger med svetsa om eller förstärka. Han skulle få hjälp av chefen för hållfasthets beräkningen och material provning på VOLVO CE, med ev beräkningar som kunde behövas, med den chansen fick han inte. Besiktnings killen sa bara att det inte gick, trota att han tidigre sagt vad som behövde åtgärdas. Så nu står han där med ett bygge som är värt noll. Tycker SFRO´s första sida på hemsidan behöver skrivas om, där står "Sveriges fordonsbyggares riksorganisation, bildades, i jan 1982 , av "drabbade" entusiaster i syfte att möjliggöra registreringar av egenbyggda fordon. SFROs syfte är att hjälpa fordonsbyggare i Sverige att bygga och besiktiga egentillverkade bilar, motorcyklar och trikar (trehjuliga motorcyklar) ". Goran
  2. Ja det är bra att Roadster tar sitt ansvar. Bättre om även SFRO besiktnings männen gjorde det. Har en kompis som köpt ReXer kitet direkt från Estland för ca 1 år sedan, då fanns det inget om att dom inte skulle vara ok. Han gjorde 1 byggbesiktningen i början av januari i år och besiktnings mannen slog ner på bumpstering bak och ev även fram samt några andra små grejor. Han fick förslag på hur det skulle lösas bla med nya fästen och bärarmar bak, tror det var tot 5 punkter att åtgärda, då skulle allt vara ok. Han skär ner delar av bakvangnen, tillverkar nya bärarma och åtgärdar allt. Då efter ca 3 veckor ringer besiktnings mannen och säger att han inte kommer att godkänna bygget alls, trots dom modifieringar som han själv föreslagit Köp ett nytt chassi från någon annan får han som svar på vad han skall göra. Det är att ta ansvar det?
×
×
  • Create New...