Jump to content

eggelind

Locost Sverige medlemsklubb
  • Posts

    42
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Everything posted by eggelind

  1. Nu går jag o funderar på hur grillen ska skäras ut. Vill gärna återspegla bmw njurar på nåt sätt, även siffran 7 eller som uppochner "L" hade vart lite snygg detajl... Några tips från er här? Bild nu: 20190224_180345.jpg
  2. Du vet väl vad dom säger... "Den som väntar på nått gott... ...väntar alltid för länge..." Eller hur det nu va 😉
  3. 🙂 Kommer besikta o köra in bilen med nuvarande 😉 Ser att du går i väntans tider. Har leveransen dykt upp än?
  4. Tack, Framskärmar från hjcc. Bakskärmar har jag plastat själv, egen form, och huv är från form som vad jag vet bara finns på en bil innan min. Bild på huv o på övrigt kommer efter hand... ;)
  5. 3år senare kan det vara dax för uppdatering i denna tråd :) Det blir inte alltid som man tänkt sig och ibland (ofta) så tar saker liiite längre tid bara. Även om listan i mitt första inlägg här ovan nästan stämmer... Det jag tänkte till sommaren 2016 är nu aktuellt till sommaren 2019. Alltså ny målsättning: registrera nu till sommaren och ut på gata o bana fortsätta med ett rullande projekt! Det som återstår är att: *passa in huven, montera huvlås, öppna upp fronten, sätta luftutsläpp. *montera stolar och rullbälten *montera o installera lampor fr/bak *installera mätare; hastighet, varv, oljetryck. *montera vindavvisare *komplettera paneler *regplåtshållare fr/bak *hjulinställning, corner weight, övriga inställningar... *sfro2, bullerprov och regbesiktning *köra o finjustera Känns som genomförbart :) så här står den nu 20190217_163155.
  6. Hej! Kan man beställa ett par CSR-framskärmar till 16"(ska passa både 195/50 och 205/45) med kolfiber yttersta lagret? Vad tar du för ett par inkl frakt till Alingsås? Går det att lösa? Mvh Anders Eggelind
  7. Tack för svar, en fråga mindre obesvarad! :)
  8. Tack för tips, ska kollas upp :)
  9. Hej alla här! Jag sitter och kollar efter dämpare och ser att många kör gaz. Jag tänkte lägga en beställning hos rallydesign eller motsvarande och har lite frågor jag inte hittat svar på... När det gäller mått, "open length", ska man gå på när man vill att hjulet ska lyfta? Eller vilken längd är viktigast? Vad gör det för skillnad mellan 12mm och 14mm kolv (piston)? Vilken valde ni, och varför? Vilket av "bushes-" eller "rod end bearing eyes" ska man ha i ändarna? Och varför? Sen angående fjäderstorlek, är det lättare att få tag på 2,25" fjädrar, så är det bättre att välja dom istället för 1,9"? Finns det alltid genomslagsgummi på gaz dämpare? På fjädrarna; väljer man samma "free length" som dämparnas "open leingth" ? Tacksam för svar samt om ni har övriga tips som jag kan ha med mig vid val av dämpare. Tex vilken är bästa leverantör och varför? Andra tillverkare att jämföra med innan man beställer? Finns det prisvärda alternativ i sverige där man kan ha närmare till support och renovering mm... Ös på med svar och egna funderingar kring detta ämne! :)
  10. Detta ska kollas upp, tack!
  11. Hej Ja det är kul om man är ett gäng som finns i närområdet :) Hör av mig när garageträffen närmare sig...
  12. Hejhej! Ja motorvalet känns rätt! :) Pickup sitter redan på plats förkortad och klar för baljan bak. Känner också att det är ju vid acc som man vill ha oljetillförsel, och vid acc rinner oljan bakåt...så siktar på ett tråg från m52... Jag återkommer gärna med framtida motorfrågor! Alltid bra med lösningar och tips när man kör fast. Insugstipset får jag kolla på när den är reggad o klar. Vi höres och ses på träffarna hoppas jag! :)
  13. Hejhej! Ja en garageträff får det bli när jag kommit igång lite mer, ingen annan som planerar nåt liknande i trakterna? Ska se om vi kan få upp min svärfars lilla raket här också, den går han igenom o fixar till för sommaren också, men den är bara att starta o ta en sväng :) ...längtar till jag är där också! ?..till dess, massa slit o fix :)
  14. Söker dessa delar och mer framöver.... *Oljetråg bmw m52 *Stötdämpare 12" fram o 14"bak *Framskärmar med vingprofil *Rattnav för eftermarknadsratt volvo s40 splines *17" bmw style 32 fälgar *breda o lätta 16" fälgar (8"fram, 9"bak) för bankörning *fyrkolvsok alt bromskit fram till e36 passande i 16"hjul *mm Jag finns i Alingsås:) Skicka pm eller ring/sms 0739982530
      • 1
      • Like
  15. Halloj alla goa bilbyggare! Jag är medlem här sedan ett par månader. Köpte i höstas ett halvfärdigt projekt från eslöv. Säljaren hade en färdig och en ofärdig med samma komponenter. Den färdiga har nu min svärfar och som sagt den halvfärdiga har jag. Bilen är baserad på; *bmw m52 motor med zf växellåda *bmw komplett delad bakvagn från e39 *framvagn delvis från bmw e36 SFRO 1 genomfördes av Ludde i alingsås före jul och jag har sedan dess, undertiden jag kör in mig på nytt jobb, försöktt komma igång med vidare byggnationer av bilen 🙂 Det som ligger närmast framöver är att få tag i *oljetråg m52, svetsa om för markfrigång och bredda *hitta stötdämpare, 12"fram o 14"bak. *rattnav för eftermarknadsratt volvo s40 splines *bromsar fram, fyrkolvsok eller helt bromskit passande e36 (16"fälgar) Även dessa delar letar jag efter *bmw 17" style 32 fälgar *breda lätta 16" fälgar (8" fram, 9"bak) för bankörning *framskärmar med vingprofil Det kommer helbur, jag kommer plasta huv och bakskärmar och massa massa småsaker som jag både tänkt på nu och inte tänkt på än... Så här såg bilen ut när jag precis fått hem den 🙂 http://s579.photobucket.com/user/egge84/media/Mobile%20Uploads/20150920_212752_zpsfxrv60i8.jpg.html?filters[user]=92505679&filters[recent]=1&sort=1&o=0 Kom gärna med tips och kommentarer! Jag siktar på att regga den denna sommar och sen bygga vidare och förfina den år för år 🙂 Ses framöver på banträffar o övrigt! Till dess, är jag en del här och förhoppningsvis en hel del i garaget 🙂
  16. eggelind

    Bosch 968

    Hej Jag ska ha 5st nya i volvoförpackning liggandes, får rota fram dem i garaget om intresse finns. Säljes alla 5. Finns i alingsås... Mvh Anders 0739982530
×
×
  • Create New...