Jump to content

Lind4hl

Forumdeltagare
  • Posts

    3
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Alexander Lindahl
  • Ort
    Karlstad
  • Locost-status
    Förbereder locost-bygge
  1. Någon som har tips på några projekttrådar med sevens med delad bakaxel? dålig på att hitta projekttrådar om dessa bilar med samma riktlinje som detta bygge (behöver ej vara svenska) kan vara kul att surfa igenom innan man börjar på sitt egna! :) Edit: hittat mycket skoj å locostusa.com :)!
  2. Hade helt och hållet glömt av att jag skrivit i detta forumet, doh! Har lyckats fått in bokramen och wankeln i CAD, och det får plats i den ramen. Wankeln väger 130Kg komplett har jag även läst mig till. Tacksam för alla svar! Belo: slår dig en signal så kan jag komma bort när det passar och klämma och känna lite! :)
  3. Har startat en liten idé-tråd på rejsa, men tänkte starta en här med. ÄR i planeringsstadiet av ett super seven bygge som ej kommer besiktigas, utan endast byggas för bankörning. planerna är såhär: Wankelmotor (sug) ex. 13B med en bra portning ca 250hk. sen är det väl lättast att hänga på en Rx-7 växellåda samt bakdiff Delad bakvagn knivkrängare pushrods etc etc. slät undersida med diffuser osv. Har stor erfarenhet av Rörbockning, Tig-svetsning etc etc. ( www.garaget.org/Lind4hl för den intresserade) Men, det finns så många ramar att välja mellan, jag är 180 lång och väger ca 80kg, så jag är inte särskilt stor. vilka ramar passar med vilka karosser? och vilken ram är lämpligast för mig att bygga på? ju lättare/mindre ram desto bättre. Så, vilken ram är minst i måtten (spårvidd går ju att ändra med länkarmar osv) lättast men ändåså vridstyv, samt vilka karosser passar på respektive ram? luddigt skriver kanske, men fråga på om jag har förklarat något dåligt. har varit sugen på att bygga den i rör, men 25x25x2mm fyrkantsrör är ganska spikat, då allt blir så mycket lättare.
×
×
  • Create New...