Jump to content

JohanP

Locost Sverige medlemsklubb
  • Posts

    125
  • Joined

  • Last visited

Reputation

5 Neutral

About JohanP

  • Birthday 01/04/1973

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Billeberga
  • Interests
    GTS DeDion

Profile Fields

  • Namn
    Johan Persson
  • Ort
    Billeberga
  • Locost-status
    Har byggt locost

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Säljer min Mania Spyder kaross eftersom jag insett att jag tyvärr aldrig kommer att använda den. Ursprungligen gjord för att passa på ett VW typ1 chassie, eller som jag tänkte göra det med en egentillverkad mittmotorram. Förre ägaren började punkta samman en ram som man får med om man vill. Framdel, bakdel, dörrar, lampinsatser och rutram. Se bilder. Hämtas utanför Landskrona. 7500kr eller ett vettigt bud. Pm eller sms på 070 6225273 //Johan
  2. Posted June 4, 2018 Hej, Idag är det 10-årsjubileum! 😎 Jag minns det som igår. Jag stod nervös utanför Bilprovningen i Helsingborg med min dyraste lådbil någonsin. ☺️ Regbesiktningen gick bra. CO-halten var "lite" hög, tror det var typ 8% eller nått. Besiktningskillen sa: "Det är lugnt, det är ju en ny bil så du har tre år på dig att skruva ner CO-halten." 😃 Sedan dess har jag besiktigat varje höst med blankt papper (och låg CO-halt). Har ju inte gjort speciellt mycket med bilen under åren. Bytat stolar och bälte. Masserat motorn lite med vassare kam, portad och planad topp. Byggt extraktorgrenrör. Monterat elektronisk tändning, som gjorde en enorm skillnad på körbarheten. Nya bussningar i stötdämparna pga ett irriterande gnisslande ljud (som INTE försvann helt efter bussningsbytet...) Trodde att jag hade något allvarligt på gång nu på sistone, bilen började snörvla, spotta och smälla i avgaset vid gasuppsläpp. Lite fräckt när det låter så, men det har inte varit så innan. Det tog ungefär 5 minuter att fixa...skruva ut tomgångsnålarna 1/4 varv och spänna ihop avgasskarven som läckte. Ska fira med att tanka bilen fullt i kväll! 😀 //Johan
  3. Posted January 5, 2017 Paket med gul/svart Seven 2005 Paket med gul/svart Seven 2017. Deja vu! 🙂 //Johan
  4. Posted March 21, 2016 Denna vintern har det delats ut lite kärlek till den lilla gula bilen. Köpte mig en burk Plasti Dip och målade över den där retfulla fakekolfibern på aeroscreenen som jag har stört mig på sen jag köpte den... 🙂 Passade även på att måla en svart kant på noskonen bara för att se hur det såg ut, blev helt ok. Tror jag behåller den faktiskt. Mekaniskt har jag bytat ut camberjusterarna i övre främre bärarmarna från aluminium till stål efter att ha läst om att dessa kan slitas sönder. Har inspekterat de gamla noga och kan inte se att det skulle vara någon antydan till skada på dem. Kanske kör jag för lite och för snällt... 😉 Hittade även varför jag hade ett gnällande ljud i bakvagnen. Det var gummibussningarna i stötdämparfästena som var slut. Har nu bytat ut samtliga bussningar och fjädringen är nu återigen ljudlös. Tack för hjälpen med bussningarna Libell! Årets roll out bild i vårsolen. Och den obligatoriska bilden från premiärturen. //Johan
  5. Posted March 2, 2015 För alla er som sedan mitt senaste inlägg förtvivlat har undrat vad som var fel med elsystemet kan jag meddela att det bara var generatorremmen som slackade lite...så det hela löste sig genom att jag spände den. Har lagt lite tid på bilen nu under vintern. Har svetsat grenrör som ersätter den där femkilos gjutjärnsklumpen som bara monterades "tillfälligt" när jag skulle regga. Bild på inrökningen av avgasbandaget. Har monterat programmerbar tändning från Accuspark. Väldigt basic tändkurva inlagd för att testa så att den startar. Har konstaterat att den där tvekan jag fick vid gaspådrag när jag bytade till en vassare kam inte hade med kammen att göra utan det var läckage i accpumpkretsen som gjorde att den ena förgasaren inte duschade in soppa när man tryckte ner gaspedalen. Kort provtur i lördags visade att allt verkar funka. Så nu kan våren komma! //Johan
  6. Posted October 4, 2013 Läääänge sen man skrev något här! Besiktigade idag med blankt papper. Fick ha starthjälp från besiktningsstationen och sen stannar eländet på vägen hem! Instrumenten slocknade, blinkersen slutade funka och sen så började den rycka och stannade efter en tuff baktändning i avgaset! Första haveriet sen jag reggade bilen 2008! Tror det är generatorn som sagt upp sig. Man kan köra ganska långt på ett 18 Ah batteri! 🙂 Snopet att åka biltransport sista biten hem... Jaja...nu har jag ju något att pula med under vintern. 🙂 //Johan
  7. Posted June 1, 2009 Hoppsan! Dax för den första dåliga nyheten i denna tråden! Dunkade framkant av sumpen i asfalten i går... 😞 Tvär ojämnhet i vägen som jag såg för sent. Kom hårt bromsande över ojämnheten, så här i efterhand så skulle jag nog bara ha hållt jämn fart. Men att vara efterklok är för sent nu. Sumpen blev skrapad, bucklig och började droppa olja. Passade på när jag ändå var 6mil från garaget och hade blivande svägerskan i passagerarstolen... Hon blev skitimpad när jag rev av hasplåten som sen studsade under bilen, skrämde livet ur oss båda och for ut bakom... Jaja, tog mig åtminstone hem för egen maskin. Har nu tömt ur oljan och får börja skruva loss eländet... Denna gången blir det 3mm plåt i sumpen! 😄 //Johan
  8. Posted March 17, 2009 Vår i luften! Solsken, torra vägar och en semesterdag ledde till säsongspremiär! Var ju tvungen att prova mina nya stolar, mitt fyrpunktsbälte och min nya bromsreduceringsventil. Allt gick bra, startade på första försöket och de 8 milen som rundan blev gick väldigt fint. Kan fortfarande inte riktigt fatta att jag skruvat ihop något som är så underhållande att fara runt på vägarna med!
  9. Posted September 15, 2008 Hej! I lördags var jag hos Mickebo och improviserade den första (?) Svenska GTS-träffen! 😄 Solen sken och jag var körsugen, så jag susade norrut på de Skånska småvägarna. Så lika, men ändå så olika! I söndags var jag på Knutstorp och kollade lite på MC-tävlingar. Många fina vägar i dom trakterna oxå, så milen har rullat på nu i helgen. Tror det blev 26mil eller nått åt det hållet. Har kört nästan 140 mil nu i sommar och inte haft något strul alls. //Johan
  10. Posted July 21, 2008 Liten uppdatering. Jag och sambon trotsade väderprognoserna och körde de 5 milen till svärföräldrarna i går eftermiddag. Vi klarade oss nästan...med ca två mil kvar att köra på hemvägen så öppnade sig himmeln! Jösses vad det regnade! Men det gick över förväntan. Vatten sökte sig in via min vänstra underarm ner i stolen! Så lite blöt på vänster skinka blev jag! Annars klarade vi oss undan hyffsat torra. Sambon tyckte det var skitskoj! Med en mil kvar så sprack molnen upp och solen tittade fram. Så jag kunde rulla in med en torr bil i garaget (jaja...förutom stolen då förstås...). Var lite rädd för soppatorsk på hemvägen, så jag stannade för att tanka. Helt i onödan visade det sig. De knappt 2l/mil som gick åt på förstaturen sjönk till drygt 1l/mil vid landsvägskörning utan tokgasande. Så nu har jag kört nästan 50 mil utan något som helst missöde. Enda strulet är ett "klibbande" ljusrelä. Men det borde jag kunna reda ut! 😄 Jag, precis som alla andra som regbesiktigat en bil, får erbjudande om lackbehandlingar och stöldskyddsmärkning av rutor etc. Känner inte mig så sugen faktiskt, eftersom det är en gelcoatad bil utan rutor! 😄 //Johan
  11. Posted June 10, 2008 Jajamänsan! Skyltarna kom i går. Tänkte bara ta en liten runda för att känna på den, men det blev visst 11mil... Körde iväg med full tank, kollade när jag kom hem (har ingen tankmätare...den bara väger...) och då var där kanske 2cm soppa på botten i tanken. Snabb huvudräkning pekar på knappt 2 liter/mil i förbrukning!!! Är det normalt? Micael: Jepp, det var jag som fixade fram Melongul hos GTS. Visst är det en snygg färg! Janne: Kör på den färgkombinationen! Jag kan inte påstå att jag är först... 🙂 //Johan
  12. Posted June 8, 2008 Skåneträff låter som en utmärkt ide! Att köra konbana på den vägen Micke låter som att be om att få besöka diket! Men i Gubbadagiset finns det ju trakrorer som kan dra upp en på fast mark igen! 🙂 Tog en bild i går. Hon trivs bra i solskenet!
  13. Posted June 4, 2008 JAAA!!! Reggad å klar!!! Trodde inte det var sant när jag fick pappret i handen! Sååå skönt! Vi ses på vägarna i sommar! //Johan
  14. Posted April 30, 2008 Tjenare Micke! Jag har inte hemlighållt någonting för dig min vän. Det var inte planerat att det skulle bli så här. Ringde Andreas och frågade när han hade tid för SFRO2. "Passar det nu på söndag?". Detta blev dock inställt, men han erbjöd sig att göra besiktningen efter bullerprovet. "För du kommer väl och kör bullerprovet i morgon?" Svälj! Visste inte ens om att det skulle köras! Tydligen hade Andreas talat om detta på telefon. Men när jag pratade med honom angående SFRO2 hade jag världens sämsta täckning på mobilen och det klippte konstant, så jag måste ha missat det. Vägningen gjordes på Spillepengens våg på väg till bullertesten. Kan säga att en Seven är vääääldigt liten när man står bland lastbilarna... Fick påpekande om att jag MÅSTE ha 3-punkts bälte vid regbesiktningen eftersom jag har fast båge. Får väl försöka lösa det. Extra kul att börja modifiera i en färdig bil... 😞 Och i början av nästa vecka åker jag på jobb till Kina (igen...). Så nu blir det lite paus i byggandet (igen...). Men det är nära nu! 🙂 //Johan
  15. Posted April 29, 2008 Hej, Igår den 28:e April 2008 var en stor dag i bilbyggare Perssons liv. Mycket kort sammanfattning av gårdagens aktiviteter: Kl. 16.00 - Vägning = 600kg (med Pinto!) 🙂 Kl 17.00 - Bullertest = 80,6dB 🙂 Kl 20.00 - SFRO2 = GODKÄND!!! 🙂 Så nu har jag tagit ytterligare ett par steg mot färdig bil. Till alla er som läser detta och ibland tvivlar på vad ni har gett er in på. Håll ut! Ta ett djupt andetag och visualisera din färdiga bil i huvudet. För känslan efter en sån här dag är obeskrivlig! //Johan
×
×
  • Create New...