Jump to content

ijonsson

Forumdeltagare
  • Posts

    3
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Inge Jonsson
  • Ort
    Oskarshamn
  • Locost-status
    Bygger locost
  1. Spelar det någon roll om man kopplar returen från bränsletrycksregulatorn i toppen eller botten på tanken, kan det varierande mottrycket man får beroende på hur mycket soppa det är i tanken påverka trycket till spridarna? Regulatorn är gjord för fix tryck 3 bar, inte justerbar. https://fastroadcars.co.uk/store/index.php?route=product/product&product_id=141
  2. Har fått svaret på annat forum också att motorstyrningen ska sköta om det, men problemet är tyvärr att när jag kopplar in den kontakt/de kablar som ska sköta om det så startar inte bilen, problemet kanske finns i de 7 kg kabel jag klippte ur Toyotans elsystem 🙂. Tills vidare får det bli vad någon kallade "Mad Max brytaren" medan jag klurar vidare, kanske på lösningen med brytare och relä som föreslogs här. Hur som helst är jag nöjd just nu med att ha hittat luftfickan i kylsystemet och byggt om det så jag slipper drabbas av kokande kylsystem. Det blev lite klantig dragning när jag stoppade i kompressormotorn.
  3. Jag har en Toyota Corolla T-sportmotor i mitt bygge (Lotus Elise/2-eleven kopia) och det har fungerat OK. Har också samma motor fast med kompressor som då heter T-sport compressor som jag nu stoppat i bilen. Kompressorn aktiveras med en magnetkoppling, precis som en AC-kompressor. Mitt problem är att jag saknar de delar som slår till/kopplar från magnetkopplingen. För tillfället har jag bara satt dit en vanlig on/off strömbrytare för att kontrollera magnetkopplingen. Min fråga är om någon på forumet vet hur och vad som normalt styr till och frånslag, är det en vakumgivare på insuget eller är det difftryck över gasspjället tex.. Jag tror jag såg någonstans att Mercedes körde med magnetkoppling på sina enkla kompressormotorer, kanske finns lösning där.
×
×
  • Create New...