Jump to content

Jollybob

Forumdeltagare
  • Posts

    2
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

Profile Fields

  • Namn
    Jolly huoma
  • Ort
    Norrland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tack så mycket för det utförliga svaret. Det låter jhu bra, då blir det nog saab-motorn. 🙂 Jag bor ute i ingenstans högst upp i Lappland, så jag kommer tyvärr inte ha tillgång till någon som kan t5-suite inom 500km. Så till en början har jag tänkt köpa en färdig chippad box med borttaget startspärr/larm och med steg 2 eller 3 installerat. Sedan köra med BB-lambda och egt för att ställa upp laddtrycket via WGn. kanske i ett senare skede att jag ger mig på att knåpa ihop en hastighetssignal till boxen. Funderar också på att lägga i ett vems sprut ifall man senare tycker att effekten inte räcker eller att det känns otryggt med chippet. Det finns nämnligen en kille som har erfarenhet av mappning av vems här i "närheten". jag ska kolla era bygg trådar hur ni löst detta. 👍
  2. Hej alla! Jag har en gammal bmw 02a som blir besiktningsbefriad nu. Och jag har länge tänkt göra någonting roligt med den, och efter mycke spekulerande så kom jag fram till att en saab B2*4 turbo motor passar perfekt för min budget och effekt mål! Men sedan blev jag osäker. Då jag läste att man måste ha någon signal för hastighet till styrboxen. Man kunde tydligen bygla signalen från rpm ingången men då kommer den endast ha "grundladdtryck" på alla växlar. Vad innebär detta? Jag vill ha fullt (samma) laddtryck på alla växlar. Men innebär "grundladdtryck" att jag inte kan ladda hur mycket jag vill? Går detta att lösa med chip? Eller kanske att ta bort laddtrycks-styrning och köra med en separat WG? Hoppas någon kan hjälpa. Tack.
×
×
  • Create New...