Hej, har ett ev bekymmer.
precis bytt ut motorn i min Robin Hood mk3 från Saab 2.3i till 2.0t T5.
nu behöver Trionic 5 hastighetssignal för att funka korrekt, om man inte Loopar RPM signalen som får bli sista utvägen.
Jag har idag en Acewell ACE-3853 färddator med magnetpulsgivare.
sitter ingen triggerskiva som vissa givare använder sig utav, för isåfall kunde jag räkna ut utväxling på diffen gånger tänderna på skivan och få fram pulser/varv, som T5 vill ha.
Nu är denna typen för hjulmontage men sitter monterad på ”kardanaxeln”.
Så om jag tänker rätt, så snurrar ju magneten 1 puls per varv.
1puls x 3.92utväxling bakaxel = 3.92.
Ska det då stå 3.92 i T5?
Har någon här installerat en sån/liknade färddator och gett T5 rätt antal pulser och hur räknade du ut det?