Jump to content

Anders bäckman

Forumdeltagare
  • Posts

    4
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Anders EMS
  • Ort
    Långaryd
  • Locost-status
    Övrigt

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. ser ju fint ut, vad har du för längd på den? och om du har uppgifter på fjäderns hårdhet så vore det fint, behöver något att utgå ifrån iaf. mvh Anders
  2. ok, ja styrarmarna vill man ju inte få flex i, ska kolla med firman som säljer stålet vad som kan vara lämpligt. funderar på fjädringen, skulle det funka med coilover där fjädern sitter original? måste flytta stötdämparen i vilket fall, och tänkte då att ett smidigt sätt vore att ta bort fjädern och sätta en coilover där, finns ju 14-15" coils som skulle passa fint, behöver bara göra nytt toppfäste isf. mvh Anders
  3. Tackar för snabbt och bra svar. Har möjlighet att få min mall uppmätt på ett laserbord och sen göra hela armen i ett stycke med styrd fräs, frågan är bara vilket material jag ska välja, får väll inte vara för hårt, jag tänker på att originalarmarna är ju i ganska mjukt material som böjjer sig vid en eventuell krock, har du något tips? Har även en fundering angående rattstång, jag har monterat en övre rattstång från en saab 900, denna är ju gjord med kollapskorg som skjuter ihop sig vid krock, den nedre stången behöver jag göra om, sitter en "rag"-knut i ena änden mot styrväxel, behöver ha en u-joint där istället, problemet är att denna axel är i ett stycke med u-joint i ena änden och rag-joint i andra, får jag kapa av rag-joint och fräsa ett spår i axel så att jag kan fästa dit en ny u-joint, dessa finns ju med rätt spline i ena änden och skruv rakt igenom som då går igenom knappt halva axeln som låsning. mvh Anders
  4. Hoppas kunna få lite hjälp och tips med min styrning på min 99:a, detta forum verkar det finnas mycket kunskap om detta, så hoppas på lite hjälp. har varit tvungen att flytta upp original styrväxel och även kortat ner denna så den ligger i linje med ledpunkter i a-armarna. Detta har medfört att jag fått göra nya strarmar, de är skruvade i spindelhus original, så jag har använt original monteringshål. har justerat in så jag har i princip 0 i Bumpsteer, från "körläge" +-6cm fjädringsrörelse är det 0 iaf, borde vara ok? Denna operation har medfört att styrstaget ligger ovanför övre A-arm, inget tar i eller liknande vid rattutslag, men undrar nu om det är godkänt att flytta upp styrarm på detta sätt, tanken är att sfro besikta framöver. Sen undrar jag om någon vet vilket material de nya styrarmarna är lämpliga att tillverkas i?, har gjort mallar i fyrkantsrör för att få bumpsteer rätt. På detta forum byggs ju mycket, så tänkte se om någon här har några tips. Mvh Anders
×
×
  • Create New...