FilipD
Locost Sverige medlemsklubb-
Posts
546 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
12
FilipD last won the day on November 16 2016
FilipD had the most liked content!
Reputation
34 ExcellentAbout FilipD
- Birthday 08/20/1986
Profile Information
-
Kön
Kille
Profile Fields
-
Namn
Filip Dahlgren
-
Ort
Växjö
Recent Profile Visitors
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
-
FilipD started following Egen maskintrailer 3500 kg. Är det möjligt?
-
Hej Söker erfarenhet av egenbyggda släpvagnar. Möjlighet till transport av grävmaskin på 2,6 ton. Så tjänstevikt max 900 (3500-2600) men gärna lägre. Motsvarande finns att köpa men kostar en hel del. Vi har rikt fräscha (oanvända) boggyaxlar á 2 ton redan och alla verktyg. Men det ska ju vara möjligt i teorin (få den gödkänd) Vh Filip. Skickat från min SM-A725F via Tapatalk
-
Tack för länken! Jag läste lite snabbt och det är säkert där lösningen finns. Få läsa genom några gånger och försöka justera. Jag tänker att man bör göra det under färd? Problemet för mig att jag inte har en dator som fungerar utan ström från väggen just nu. Skickat från min iPad med Tapatalk
-
Ja du :) Jag vet inte riktigt var jag slutade. Men fick tillbaka mitt MS från Mofid. Han hade skrivit in den nya mappen manuellt. Jag kontrollerade om allt var inskrivet som det var innan och startade. Jag sänkte impulserna/signalerna som går till tändspolen från 7ms till 5ms (om jag minns rätt) efter tips för det kanske var det som kokade delar av MS:et tidigare. Jag har varmkört och kört runt lite efter det och den går som den ska, men behöver finmappas igen. Vid fullt gaspådrag och önskan om snabb acceleration så är det som att något "klipper" soppan och det hugger lite innan den kommer igen. Det händer inte om jag accar långsamt. Annars har jag jobbat mycket med mitt nya jobb som krävt endel då det är jobb varannan helg och treskift och eftersom det är på annan ort så har bilen blivit lidande. Jag hoppas få mer tid i höst. Skickat från min iPad med Tapatalk
-
Då är boxen tillbaka. Mycket nytt och bytt. Jag kollade inställningarna. Nu går den på alla 4 och har så gjort. Men den måste nog mappas igen tror jag. Nu när man gasar hastigt under färd hoppar det till lite. Inte vid lung accelaration. Inte heller när man varvar motor stillastående. Jag har sänkt dwell cranking till 5.0 istället för 6.0 efter tips om att det kan skona systemet som jag tolkade det. Vet inte om det är det som gör att det hoppar till.
-
Nu är boxen lagad. mycket fel på den tydligen. Nu till frågan, den viktigaste kanske. Hur undviker jag att detta blir fel igen? Mofid skrev: "Okej, boxen är färdig nu och allt verkar funka som det ska,jag har flashat om processorn och laddade om inställningarna manuellt, försök inte ladda ned gamla filer som ni har på datorn, dom kan vara "smittade" och skadliga efter så pass mycket skador på hårdvaran.Be din mappare att gå igenom grundinställningarna innan man vrider på starten"
-
Svarar på min egen fråga. Jag mätte på spridarna och fick värden mellan 17 och 50 ohm. Så jag bytte multimeter. Då fick jag fram 15 ohm på alla. Det värdet stämmer typ med det jag läst på andra forum.
-
Är det låg eller hög ohmiga spridare på en zetec?
-
Vid ingen gas står det uppskattningsvis -5
-
-
Nu är tändspolen bytt Stift och kablar är bytt sen tidigare. Samma problem kvarstår. Fick ett tips eller erfarenhet från en bekant. Han sa att han fick strul med sin eftersom mappen inte räckte till. Varvtalet var för litet. Jag har bara gjort ett försök. Kopplade in datorn. Min tändmapp är graderat till 7000 och bränsle till 6800. När bilen gick på 4 så varvade jag ur ordentligt. Då uppfattade jag att markeringen gick långt och när jag släppte av så gick den på 2. Alltså, motorn varvar mer än mappen är graderad till Säkert ett önsketänkande men jag ska testa igen. Annars är det bara att posta iväg boxen igen. Tänkte skicka till Mofid denna gång.
-
Fick tips om att det kan vara drivsteg/slutsteget (flera?). Men det var det som byttes hos protoparts nyligen. Det är om det finns något fel eller om jag gör något galet som förstör det. Men borde den inte gå ojämnt hela tiden då? Inte komma och gå?
-
Jag har haft bilen på firma som mappade den. Inte gjort några inställningar själv. Men loggat har jag gjort och tittat när motorn varit på tomgång och ingen belastning (Datorn funkar inte utan sladd) Nej den slår inte ifrån vid en specifikt varvtal. Felet kommer och går. Ibland så går den bra längre tid och slår ifrån på högre varv. Ibland går den dåligt redan från start.
-
Vad är en logg? När bilen är igång så sker ju viss förändring när jag tappar 2. Lägre varv. Men inget annat.
-
Inget ? Jag var bara dåligt påläst på delarnas namn, och läste även fel?
-
Men din bildtext? iaf den övre jag skabyta.