Jump to content

DumDum

Forumdeltagare
  • Posts

    6
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Conny Ågren
  • Ort
    Göteborg
  • Locost-status
    Förbereder locost-bygge
  1. A jag har en 240 axel liggandes som är ny renoverad och en torsten (stavning?) diff liggandes också. Där av den bakaxeln kanske skulle funka i bygget. Så som de känns nu så kommer 250hk fäcka väldigt långt i en väldigt liten och lätt bil. Men tror ni att ramen skulle klara det om man säger att alla svetsar blir perfekta och fina varma greppiga R-däck?
  2. :hypocrite: oki tack för informationen. :notworthy: Tänker jag rätt när jag tänker att köpa en Saab 9000 -94---> 2.0LTT 150hk som donator, omega låda och 240 bakaxel? De där med Spindlarna fram får jag säkert info om i bygghandboken när jag hämtat ut den imorgon :) (Bilden föreställer min andra vässade leksak)
  3. Man får tacka alla som hälsat mig Välkommen och Jocke4u min gammla världsrekords dator är min garage dator med ett 3G nät. kopplade in den denna helgen som var men glömde nätet hemma. Som sag SAAB LTT välger jag enbart för att dom har en bra standars effekt och de krävs inte mycke upp till ca 400hk. men jag vet inget om hållbarhet på omega lådan vilket jag får läsa på, i ett Opelforum. Lägger till en bild på en av locostens blivande garage granne. Min Bucik Electra 225 limited ed. -76 med en liten 455a :huh:
  4. De Barone var de som jag pratade med. Tanken är väl en Saab 2,0LTT men får den plats i en bok om man följer orginal måtten? Förövrigt har jag fått tag i alla mått också. Så nu é de bara att skriva ut och plocka med sig när man sticker upp till garaget så kan de börja :P
  5. Kan göra det i helgen då det står 10 mil ifrån min bostad ;) Men kan säga att jag nu håller på att försöka välja en ram att bygga efter ;) Har som regel att bara vara där på helgerna dom senaste gick de åt 30h per helg :) så de ser posetivt ut för att en rörhög ska börja ta form. Med mitt första samtal med "min" SFRO bes man så kom de fram att det är tillåtet att strypa motorn till rätt effekt och styrka med broms papper. Han mömlade något om att man för göra dom Nödvändiga ändringarna som krävs för sitt amatörbygge ska bli godkänt. För jag fråga han eftersom han läser av vilken motor man har i vid Byggbes och självklart vet man ju inte då var skattevikten hamnar och om man då råkar ha lite för mycke effekt så får man strypa motorn med en restriktor i grenröret eller insuget. Ännu en sak mindre att oroa sig över.
  6. Hej har länge då viljat bygga egen bil, i flera år. Halkade in här igen på ett bananskal och den nämnda viljan triggades då jag har garage för ca 10bilar nu. Så igår började projektet att dra igång lite lätt med att köpa en riktig svets då min nödsvets(biltemas billigaste) inte räcker och pappa låter inte sin Kempii lämna sitt garage. Började leta och gick in i en stor klump. stak och lånade jobbets släp och köpte en Esab LDA 200 med A10 matar verk, 3-fas. Köpte då också prick 50 meter 25x25 2mm fyrkantsprofiler och 10meter 20x20 1mm. Hittade också lätta ritningar på en bok ram i en PDF och allt är H och andra bokstäver. har inte excell där alla måtten förmådligen står. Är bok ramen bra val om man är en ranglig pöjk på 185cm (ärligt 183cm lång) Kollat på donatorbilar och varierar mellan sierra -87 Volvo delar med B230FK och Saab 900 2,0LLT 150 hk Tanken är att bilen ska vara lätt och hyggligt respektabel på Strippen och bana. Att den ska vara rätt lätt att bygga också. Det är la de jag är ute efter. Nu börjar kl. bli lagom att ringa min närmaste SFRO besman och bekanta mig lite och så :P bookChassism.pdf
×
×
  • Create New...