Jump to content

Baging

Forumdeltagare
  • Posts

    757
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Baging last won the day on September 3 2016

Baging had the most liked content!

Reputation

1 Neutral

About Baging

  • Birthday 09/14/1960

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Lidköping

Profile Fields

  • Namn
    Stefan Båging
  • Ort
    Lidköping
  • Locost-status
    Har köpt färdig locost

Recent Profile Visitors

12,907 profile views
  1. Täckt släp, skotersläp. 1994 NÄRKEVAGNEN FK 1000 Längd: 460 Bredd: 227 Lastutrymmets längd: 321 Skattevikt kg: 990 Tjänstevikt kg: 410 Totalvikt kg: 990 Max lastvikt, kg: 580 Besiktigat till 2014-07-31 Årsskatt: 360 kr Pris: 32.000:-
  2. Nja, tror det blir svårt.... Därför valde jag en annan klass ;) Jocke kör ju standard och jag kommer köra modifierad. Fast jag tänker utnyttja erfarenheten hos honom såklart.... efter att han tagit översta platsen både i standard och totalt i år, tror jag att jag kan snappa upp några tips ;) Tråd och tråd.... har ju inget att skriva om... ;) :D
  3. Misstänkte nånstans att det var svaret jag skulle få ;) :D :D
  4. Kan det möjligen vara så? Att Antas helt undercover och under falsk identitet velat tillskansa sej ytterligare en Lådbil? Hmmmmmm........ ;) :D :D :D
  5. Tack :) Kommer göra mitt bästa och primära målet är väl att få allting på plats till 2013 och därefter försöka att inte köra på för många ;) Nix! Såg på Facebook att han idag bytte till vinterdäck på sin Pajero! :) Allting med för mycket motor borde vara kul? ;) :D Ju mer jag tittar, desto mer undrar jag också?? ;) :D
  6. Japp, så är det..... efter långdraget ältande, funderande och en rätt rejäl portion ångest är beslutet fattat och taget........ Lådbilen har fått ny husse och flyttat hemifrån upp till Nyköping. Som sagt, helt lätt beslut var det inte, men det känns rätt ok nu i alla fall. Vill ju som sagt börja tävla lite mer "seriöst" och valet blev till slut BMW Cup klass modifierad..... finns flera anledningar till detta och en stor del är att det kommer involvera familjen på ett annat sätt. Svågern kör redan (vann standardserien och totalställningen i år), så det har massa fördelar som gör allting enklare ;) I alla fall, Lådbilen har fått ny ägare vars primära mål är att vända kepsen baklänges och glida mellan glasskioskerna, så livet kommer förmodligen bli lite lugnare :) Kommer såklart hänga omkring här ändå.... så lätt blir ni inte av med mej ;) Avfärd.... Första närkontakten med nya ägaren ;) Och ersättningen om nån mot förmodan är intresserad ;) Lite småfakta om Bumsen då.... 1990 - 318i Bytt motor till M52B28, dvs E46 328 24-ventiler. Uppskattad effekt efter tillåtna modifieringar 240-245hk 5-växlad Getrag från M3 med 1:1 på 5an 900 kg och normaltider med förra föraren på Kullen var minuten blankt. Tom 2/10 snabbare än mitt egna PB med Lådbilen ;) Säger kanske mer om föraren än bilen ;) :D Men som sagt, kommer knappast lämna forumet eller kontakten med fantastiska medlemmarna i Locostklubben!!! NU får ni idiotförklara mej! ;) :D :D:D
  7. Det ska du inte göra.... som jag förstod det hade han ganska kul ;) :D
  8. Helt rätt Jocke! En annan äter så det knakar utan resultat ;) :D Och så blev det i alla fall en sväng till på Kullen i år innan det blir vinter...... Kyligt i luften, men inget man märker på bana... då har man ju annat att koncentrera sej på :) 1.01-tider får väl godkänt med 0 grepp i banan...... kul var det i alla fall :)
  9. Kan stämma rätt så bra ja ;) :D
  10. Dödskalle som växelspaksknopp!!!! You gotta love the russians ;) :D :D :D :D
  11. Kan Drake verkligen ryska???? ;) :D :D Американские автомобили с V8 никогда не будет ясно инспекции, они, однако, использоваться в качестве топлива для новых русских атомных подводных лодок :D
  12. Jag röstar nog också på 2 dagar! :) En ev lösning på blandning av långsamma och snabba bilar, kanske kunde vara att tillämpa samma regler som på Nordslingan under allmänåkningen. Inga omkörningar överhuvudtaget på höger sida?
  13. Ok, låter rimligt..... då är nästa steg att få iväg bilen på vägning och att leta rör för att komplettera buren!
  14. Fråga i sammanhanget: Kan man variera vikten/varvtalsbegränsningen? Alltså köra med 6700 och oviktat ena gången och t.ex. 7500 och 10kg nästa gång? Tanken bakom är att olika banor behöver olika typer av vikt/effekt. Kullen är mer viktberoende än effekt och t.ex. Anderstorp kan man kanske tjäna på att ha mer effekt än bra vikt?..... ungefär :D Annars har jag fått ett inbytesförslag till...... RX7 med ~425hk..... nja, tror nog inte det heller ;) Känns som att annonsen kan tas bort rätt snart ;)
  15. Åkejrå... E30'n är väl lite kantig kanske ;) Nej, som det är just nu, är det nära att annonsen tas bort. Har kikat mer på Roadsport A och med lite mer skydd på bilen känns det som att det är ett bättre alternativ. Antar att man kan börja med att komplettera bågen så att det blir en bur i stället. Då åker ju vikten upp en aning och varvstoppet kan ökas.... :)
×
×
  • Create New...