Jump to content

Linkan__91

Forumdeltagare
  • Posts

    3
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Johan Lindgren-Olsson
  • Ort
    Mörrum
  • Locost-status
    Förbereder locost-bygge
  1. tack, jag förstår : ) efterlite sökningar här på forumet har jag läst lite olika svar, vissa påstår att omega b ldan från en v6 passar inte, så då blir från en 2.0:a? /Mvh Johan
  2. Tacksam för alla snabba och bra svar, så nu kommer lite följdfrågor, mvh Motorn kommer anpassas till dess 170hk original, dvs att bilen styft bör väga 810kg för att klara kraven. Tanken var att ha ett projekt detta året som både kunde användas som bruksbil och även på vissa bandagar. Jag har tillgång till en omega v6 b låda, och den ska ju tydligen passa utan några större modifikationer, Har det någon betydelse om man jämför svänghjulet, saaben har 240mm? Finns det något speciellt chassi som rekommenderas just för saab motorer, eller för något hårdare körning? Några mer delar som kan komma till användning från min 9000 2.3t 96:a som jag har såendes? pedalställ och liknande? Har omega lådan hydralisk eller virekoppling? Finns det något speciellt chassi som rekommenderas just för saab motorer, eller för något hårdare körning? Några mer delar som kan komma till användning från min 9000 2.3t 96:a som jag har såendes? pedalställ och liknande? Ursäkta för om jag är ny inom ämnet, tack för era snabba och fina svar än en gång, mvh johan
  3. Hejsan Locost Är ny här, så hoppas att jag inte gör bort mig allt för mycket nu. Efter har sneglat runt på detta forum i en vecka nu, så har man blivit helt såld, så nu hoppas jag på att min nuvarande motorn kommer till användning, nu när jag hamnat i träsket. Det är såhär att jag har en Saab 9000 2.3LTT motor från en 96:a B234E, den har helrenoverats och försetts med bla 750cc spridare, 275l/h soppapump, holset hx35 snurra, spec steg3+ koppling etc etc, motorn ligger och väntar för att hitta en bil, och det är där ni nu kommer in i bilden : ), effekten är beräknad på att hamna kring 400-500hk beroende på laddtryck. Men motorn kan likaså strypas ner till nästan original förhållande. Vilka typ av växellådor, passar bolt on?, finns det några som passar direkt på, som klarar lite högre effekter? Har tillgång till plasmaskärare om det skulle behövas göra distansplattor, även svetskunskap finns. Om jag har en 9000 2.3t 96:a stående finns det några delar som är användningsbara i ett eventuellt lacostbygge? Några speciella tipps innan man ger sig ut på djupt vatten. Ursäkta rörigt inlägg. Tack på förhand / Mvh Johan
×
×
  • Create New...