Jump to content

MAD MAX

Forumdeltagare
  • Posts

    9
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

About MAD MAX

  • Birthday 11/28/1981

Profile Information

  • Plats
    Småland, Vimmerby
  • Interests
    Super seven replikor, Köra GoKart 100 ICA, Meka med allt på fyra hjul. Har en Grupp-E golf 2 som även den är rolig att ratta i skogen och på sjön på vinter.<br><br>Mitt Bygge:<br><br>Motor:<br>BMW M10, portadtopp, 48insug, 39avgas, 316 grades kam, smidakolvar & stakar, balaserad vev, vanlig sump, Extraktorgrenrör, dubbla weber 48:or. Har suttit i fars gamla rally bil.<br><br>Motor inköpslista:<br>brytarlöst tendsystem, torsump<br><br>Låda: Även den från fars gamla rally bil. ettan neråt, väldigt lång. Väldigt tättstegad låda.<br><br>Chassi:<br><br>Chassi inköpslista:<br>Har ett chassi på G. med bakaxel från volvo 240 och spindlar även dom från 240. fjädring från AVO. Ska nog hämtas i januari om allt blir som jag vill.<br><br>Sen så har jag inte hunnit med mer än så<br><br>Ha de MVH Martin

Profile Fields

  • Locost-status
    Förbereder locost-bygge

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tror det va ca 100hk original men nu så är det 190+hk, lite smidigare att stoppa i än en vag 1.8t 20v :)
  2. Har en gammal rally motor från en BMW 2002 -72 med dubbla webber 45:or går det reg.bs med den i en MK Indy? Vad är det för avgaskrav?
  3. Gött då får man titta sig om efter en 1.8t motor, Hur gjorde du med kylare och ic på din? köpte du kylare från MK?
  4. Synd att det bara var 220mm för jag tror att bmw har 228mm lamell :(
  5. Då går det bygga ihop det innan man har en ram då, gött. får ta en titt på svänghjul, det bästa skulle kanske varit ett m20 svänghjul med riktigt tryckplatta och lamell annars så får man ta en titt på 2.0E svänghjulet.
  6. 260 har 5:=0.8 och Zf 5:=1,0 så får se lite vad det blir för låda sen. Får hoppas på att det funkar med en bmw lamell bara. Är väl bara att fixa en 1.8t motor nu och böja bygga så det är klart innan man beställer ett MK Indy kit, lr behöver man luta motorn för att få plats så man måste ha en ram?
  7. Får bli en En vanlig Indy då, blir lite billigare då så man kan köpa lite andra roligare saker :)
  8. Har en getrag 260 från E30 och en ZF från 525tds, ZF håller för ca 700hk så det borde vara ett bra val isf :) Kör getrag 260 i min 325 Turbo med 392hk/597nm och den har hållt än så länge :) Här är leksaken http://www.garaget.org/?car=20081 Någon som vet hur man ska göra med svänghjul och koppling då? skulle vara smidigt om man kunde ha M20 svänghjul och sachs 618 tryckis, sen så är det hydralisk koppling och det är rätt så smidigt. Någon som har en bild på hur svänghjulet sitter på en 1.8t?
  9. Hej alla glada locostare nu är det så att jag har en lite frågor och hoppas att det är någon här som kan hjälpa mig. Har tittat på MK INDY och funderar på en sån men jag vill ha lite roligare motor än sierrans spis. Det lutar åt Audi 1.8t på 150HK men då är bara frågan vilken växellåda ska man använda sig av? tänkte att det blir trim längre fram och det blir nog ca 300hk och då vill man ha en låda som håller. Tack på förhand MVH Martin
×
×
  • Create New...